Χίος Πόλη

9/4/17 8:46

τελ. ενημ.: 10/4/17 9:43

Απλήρωτοι και με αβέβαιο μέλλον οι απολυμένοι της Υπ. Υποδοχής και Ταυτοποίησης

Απλήρωτοι από τον περασμένο Δεκέμβριο συνεχίζουν να παραμένουν οι εργαζόμενοι της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης της ΒΙ.ΑΛ. με την πολιτεία να συνεχίζει να αδιαφορεί για το μέλλον των πρώτων εργαζομένων που έστησαν από το μηδέν το πρώτο κέντρο καταγραφής και ταυτοποίησης του νησιού, παίρνοντας έναν χώρο γεμάτο ελλείψεις και καθιστώντας τον πλήρως λειτουργικό.

Οι εργαζόμενοι εκτός των άλλων σε ανακοίνωσή τους επισημαίνουν και τον φόβο να μην ληφθεί υπόψη η προϋπηρεσία τους σε πιθανή μελλοντική προκήρυξη θέσεων κάτι που γίνονταν μέχρι σήμερα.

Σε ανοιχτή επιστολή τους σημειώνουν:

«Κυρίες/οι, Είμαστε πρώην συμβασιούχοι εργαζόμενοι της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης στα ΚΥΤ της Ελλάδος.

 Στους χώρους όπου καταγράφονται και φιλοξενούνται οι πρόσφυγες που φτάνουν στη χώρα. Είμαστε το προσωπικό που δημιούργησε εξ αρχής τις βάσεις και τις δομές σύμφωνα με τις οποίες λειτουργούν έως και σήμερα τα ΚΥΤ.

Είμαστε εκείνοι που από τις πρώτες μέρες εργασίας βρεθήκαμε σε έναν ανοργάνωτο και γεμάτο ελλείψεις χώρο, τον οποίο οργανώσαμε καθιστώντας τον λειτουργικό. Είμαστε εκείνοι που δημιούργησαν βάσεις δεδομένων και έστησαν τομείς όπως:  

Γραφείο διοίκησης

  • ·  Αποθήκες
  • ·  Γραφείο στέγασης
  • ·  Τεχνικό τμήμα
  • ·  Γραφείο ενημέρωσης
  • ·  Δίκτυο Η/Υ
  • · Συγκεντρωτικά δημιουργήσαμε ένα διαχειρίσιμο και μεγάλης έκτασης αρχείο δεδομένων πάνω στο οποίο βασίστηκαν και φορείς όπως  Υπηρεσία Ασύλου
  • ·  Στρατός
  • ·  ΜΚΟ

 Η φύση της εργασίας μας ήταν άμεσα συνυφασμένη με τη διαχείριση ευαίσθητων και εμπιστευτικών δεδομένων για τα οποία ήμασταν υπόλογοι απέναντι στην Κεντρική Υπηρεσία, ενώ παράλληλα με αίσθημα υπευθυνότητας συντονίζαμε όλα τα τμήματα των ΚΥΤ.

Προσληφθήκαμε σε ένα χώρο με αυξημένο συντελεστή επικινδυνότητας όπως έχει αναφερθεί και σε συνεχείς εκθέσεις του αρμόδιου φορέα ( πυρασφάλεια, καμία μέριμνα για εμβολιασμούς). Από προσωπική εμπειρία θα θέλαμε να προσθέσουμε το στοιχείο του ετεροχρονισμού.

 Συγκεκριμένα, λύσεις προτείνονταν αφού πρώτα βρισκόμασταν αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα χωρίς να έχουν προβλεφθεί όπως και θα έπρεπε. Επιμορφωθήκαμε από φορείς λαμβάνοντας μέρος σε σεμινάρια, τα όποια είχαν χρηματικό κόστος με απότερο σκοπό την εξειδίκευσή μας.

Όντας εκπαιδευμένοι και βιώνοντας δύσκολες εργασιακές συνθήκες για μήνες προσφέραμε τεχνογνωσία και εμπειρίες στους νεοαφιχθέντες μόνιμους υπαλλήλους. Δουλεύοντας ασταμάτητα για 6 μήνες όντας απλήρωτοι τους πρώτους τρεις (Σεπτέμβριος, Οκτώβριος, Νοέμβριος) αποδείξαμε την καλή μας διάθεση και αυταπάρνηση στις θέσεις που μας είχαν ανατεθεί. Πλέον, παρότι η σύμβασή μας έχει λήξει παραμένουμε απλήρωτοι για τους 3 τελευταίους μήνες της (Δεκέμβριος, Ιανουάριος, Φεβρουάριος).

Ανοίγοντας ένα νέο ζήτημα, θεωρούμε σωστό να αναφέρουμε τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις που είχαμε από υπηρεσιακά στελέχη της Κεντρικής Υπηρεσίας, ότι θα παραμείνουμε στην εργασία μας και θα ανανεωθεί η συμβασή μας όπως ο ίδιος νόμος προβλέπει ( βάσει του άρθρου 72 είναι δυνατή η ανανέωση-παράταση των συμβάσεων με τις οποίες προσληφθήκαμε).

Σε μία κρίσιμη περίοδο για τη χώρα, όπου το μεταναστευτικό αποτελεί φλέγων θέμα δε μπορούμε να διανοηθούμε πώς είναι πιθανή η έκδοση μίας προκήρυξης που δε θα προτάσσει την εμπειρία και την προϋπηρεσία εξειδικευμένου προσωπικού για τους χώρους των ΚΥΤ.

 Σαν παράδειγμα θα αναφέρουμε τις προκηρύξεις της Υπηρεσίας Ασύλου (η οποία ανήκει και αυτή στο Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής), όπου διατηρούνται τα κριτήρια από την πρώτη κιόλας προκήρυξη συμπεριλαμβανομένης της εξειδικευμένης εμπειρίας στα κύρια προσόντα, κάτι το οποίο αποτελεί μοχλό για την ομαλή και εύθρυθμη λειτουργία των ΚΥΤ.

Επιπλέον, αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής να αφήνει εν κενώ τα ΚΥΤ με προσωπικό ανεπαρκές σε αριθμό που αντιστοιχεί στο 10% της πληρότητας;

Θεωρούμε ότι διεκδικούμε το αυτονόητο, ζητώντας μη αλλαγή κριτηρίων στην αναμενόμενη προκήρυξη της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης όπως συμβαίνει και με την Υπηρεσία Ασύλου.

Επομένως, αφού οι δύο προηγούμενες προκηρύξεις της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης είχαν συνταχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε η εξειδικευμένη εμπειρία να αποτελεί κύριο κριτήριο πρόσληψης, δεν καταλαβαίνουμε για ποιο λόγο μπορεί να μην ισχύσει αυτή τη φορά κάτι τέτοιο.

Εκτός, αν η πολιτική βούληση κάποιων είναι σημαντικότερη από τη αποτελεσματική αντιμετώπιση του μεταναστευτικού ζητήματος».

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση