Χίος Πόλη

15/4/17 10:53

τελ. ενημ.: 20/2/18 19:35

Ανένδοτοι για φέτος, διαλλακτικοί για την επόμενη μέρα οι θιγόμενοι

Την τελευταία πράξη ενός άτυπου διαλόγου γράφουν οι θιγόμενοι με νέα επιστολή της ύστατης στιγμής στον «π». Μέσα απ’ αυτή δεν κάνουν βήμα πίσω για την αποψινή βραδιά, αφήνουν όμως περιθώρια συζήτησης για την επόμενη μέρα, ορίζοντας ένα πρώτο πλαίσιο προϋποθέσεων το οποίο θα μπορούσε να γίνει ανεκτό από μέρους τους για τη συνέχιση του εθίμου.

Η σαφής τοποθέτησή τους ότι δεν τάσσονται υπέρ της κατάργησης ή μετακίνησης του εθίμου, υπό όρους, αφήνει συνάμα περιθώρια ευελιξίας και για την αποψινή βραδιά, που κριτήριο της τελικά θα έχει το κατά πόσο οι ρουκέτες που θα πέσουν θα … ευθυγραμμιστούν με τις διαβεβαιώσεις για μια διεξαγωγή του εθίμου σε πιο ήπιο πλαίσιο.

 

 

 

 

 

Ακολουθεί η αναλυτική επιστολή των θιγόμενων: 

Από τις επικοινωνίες που είχαμε τις τελευταίες δύο ημέρες τόσο με τους ελάχιστους περιοίκους των δύο ναών που υπό την αφόρητη πίεση που τους ασκήθηκε δέχτηκαν την τοποθέτηση συρματοπλεγμάτων στα σπίτια τους, όσο και με το σωματείο «Φίλοι Βρονταδούσικων Εθίμων», προέκυψαν τα εξής:

Πρώτον, όλα σχεδόν τα σπίτια που βρίσκονται στα εκτεθειμένα σημεία της περιμέτρου των δύο εκκλησιών παραμένουν χωρίς προστατευτικά πλέγματα. Ο λόγος είναι ένας και μοναδικός και δεν έχει να κάνει με «παραξενιές», «εγωισμούς» και άλλα συκοφαντικά που ισχυρίζονται εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης στην προσπάθειά τους να γίνουν αρεστοί και δημοφιλείς. Η άρνηση των σπιτιών αυτών (που δεν είναι φυσικά 2-3, όπως εκ του πονηρού διαρρέεται στα ΜΜΕ, αλλά όλα όσα βρίσκονται στο μέτωπο της ρίψης και στις δύο ενορίες) έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν υπάρχει μέχρι σήμερα καμία γραπτή εγγύηση βάσει της οποίας συγκεκριμένα πρόσωπα, φορείς και θεσμοί θα αναλάβουν τη νομική ευθύνη για τυχόν βλάβες στην περιουσία και τη σωματική μας ακεραιότητα. Το μόνο που έχουμε ακούσει μέχρι στιγμής είναι γενικόλογες και αόριστες υποσχέσεις από τους ρουκετατζήδες για περιορισμό του αριθμού των ρουκετών (όμοιές τους έχουμε ακούσει και τα προηγούμενα χρόνια χωρίς κανένα αποτέλεσμα), για «στήριξη στο έθιμο», για «επιστροφή στις ρίζες», για «χορηγίες» κλπ.Ακούμε επίσης απειλές, περιφρονητικά σχόλια και συκοφαντίες που στρέφονται ευθέως εναντίον μας από εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οποίοι όλο αυτό το διάστημα απλώς κάνουν πολιτική, προσπαθώντας να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη, αντί να ασχοληθούν σοβαρά και υπεύθυνα με το ζήτημα (για παράδειγμα, προτείνοντας ένας σαφές πλαίσιο διεξαγωγής, που μάλιστα στο παρελθόν είχαμε υποβάλει στο Δήμο, ή αναλαμβάνοντας ενυπόγραφα τις νομικές ευθύνες για τη διεξαγωγή του «εθίμου»). Το μόνο τελικά που κάνουν οι ξαφνικά δραστήριοι αιρετοίείναι να χαϊδεύουν τα αυτιά όσων δεν ζουν ή έχουν περιουσίες στο «πεδίο μάχης» και να παρακινούν το όργανα του Κράτους, που είναι επιφορτισμένα με την τήρηση του νόμου, να κάνουν «τα στραβά μάτια» το βράδυ του Μ. Σαββάτου.Φθάνουν ακόμη και στο σημείο να μας κατηγορούν και από θύματα να μας παρουσιάζουν ως θύτες. Όσο γι’ αυτά που ακούγονται περί εθιμικού δικαίου, καλό είναι όσοι τα ισχυρίζονται να διαβάσουν πρώτα τι ακριβώς είναι το εθιμικό δίκαιο.  

Δεύτερον, το έλλειμα εμπιστοσύνης προς όσους φτιάχουν και ρίχνουν ρουκέτες και τους υποστηρικτές τους είναι πολύ μεγάλο και προς το παρόν αγεφύρωτο. Και γι’ αυτό δεν ευθυνόμαστε φυσικά εμείς. Τα προηγούμενα (πολλά) χρόνια υπήρξαμε θύματα της καλής πίστης και θέλησης που επιδείξαμε και έχουμε πληρώσει το σχετικό τίμημα τόσο οικονομικά όσο και ψυχικά. Για να ξεστηθεί το showπου στήθηκε στις πλάτες μας χρειάζονται σοβαρές δεσμεύσεις και διαδικασίες και όχι αόριστες υποσχέσεις ή εκφοβισμός για να εξαναγκαστούμε να υποχωρήσουμε.

Τρίτον, είναι τουλάχιστον αστείο οι ιθύνοντες του ρουκετοπόλεμου να υποστηρίζουν ότι οι λίγοι που δέχτηκαν να τοποθετηθούν πλέγματα στα σπίτια τους υποστηρίζουν το «έθιμο». Το έκαναν υπό το φόβο και τη συνεχή απειλή ότι, είτε το θέλουν είτε όχι, ρουκέτες θα πέσουν, με «το έτσι θέλω», το Μ. Σάββατο και τα σπίτια τους θα πληγούν ανεπανόρθωτα. Δεν το έκαναν ούτε γιατί υποστηρίζουν το «έθιμο» ούτε γιατί εμπιστεύονται τους ρουκετατζήδες.

Τέταρτον, οι φετινές συνθήκες είναι συνολικά απαγορευτικές για τη διεξαγωγή ρουκετοπόλεμου, εκτός κι αν, για ακόμη μία φορά, καταργηθεί το Κράτος και παρανομήσουν όσοι έχουν ταχθεί στην τήρηση του νόμου (π.χ. εισαγγελικές και αστυνομικές αρχές), με ό,τι αυτό πλέον θα συνεπάγεται.

Το μόνο που μπορεί να γίνει υπό τα σημερινά δεδομένα είναι το εξής: χωρίς απειλές, εκφοβισμούς και συκοφαντίες, από την επομένη του Πάσχα να ξεκινήσουμε πραγματικά μία διαδικασία οριοθέτησης ενός σαφούς και καταγεγραμμένου πλαισίου διεξαγωγής του ρουκετοπόλεμου, έτσι ώστε εντός των επομένων μηνών να έχουν συμφωνηθεί συγκεκριμένοι κανόνες και διαδικασίες και όργανα (π.χ. φορέας, επιτροπή διεξαγωγής, τεχνική επιτροπή, δημιουργία ταμείου κ.ά.), οι οποίες θα αποτελέσουν τις καταγεγραμμένες, ενυπόγραφες και ρητές (και όχι προφορικές και αόριστες) εγγυήσεις για την ασφαλή και ελεγχόμενη διεξαγωγή του εθίμου(στην αρχική του μορφή)και την προστασία προσώπων και περιουσιών. Μέχρι να γίνει αυτό δεν θα ανεχθούμε την εις βάρος μας διεξαγωγή ενός αποδεδειγμένα πλέον (με βάση τη μέχρι σήμερα εμπειρία) ανεξέλεγκτου showυπό καθεστώς απειλών, φόβου και συκοφαντίας, όπως αυτό που επιπόλαια στήνεται για το βράδυ του Μ. Σάββατου, 15.4.2017. 

 

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση