Εθνικές Εκλογές 2015

20/1/15 10:33

τελ. ενημ.: 21/1/15 11:57

«Θα αμφισβητηθεί η καθημερινότητά μας, αν υπερισχύσει ο ΣΥΡΙΖΑ»

Ο ΣΤ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΟΠΕΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΤΤΕΙ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ

Αποφάσισε να βγει μπροστά και να διεκδικήσει την εκλογή του στο βουλευτικό αξίωμα, εκτιμώντας ότι διαθέτει όλα τα προσόντα για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του κόσμου και τις απαιτήσεις της εφαρμόσιμης πολιτικής.

Ο Σταύρος Μιχαηλίδης δεν θέλει να κινδυνολογήσει, αλλά δηλώνει σίγουρος ότι, αν εκλεγεί κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η κοινωνική και πολιτική μας κατάσταση θα γίνει χειρότερη απ’ αυτή που βιώνουμε τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Πιστεύει ότι μια  συνεργασία πολιτείας και εφοπλιστών μπορεί να λύσει το πρόβλημα της ανεργίας χιλιάδων Ελλήνων οι οποίοι θα μπορούν να ναυτολογηθούν σε ελληνικά ή ελληνικών συμφερόντων πλοία. Η προστασία  των θαλάσσιων συνόρων μας θεωρεί ότι εξαρτάται κυρίως από τη συμμόρφωση της Τουρκίας στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει και τη δυνατότητα της  Ε.Ε. και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας να βρουν γρήγορα λύσεις για τις δοκιμαζόμενες περιοχές της Μέσης Ανατολής.

Συνέντευξη στον Δημήτρη Μυωτέρη

π.: Στα γραφεία των ναυτιλιακών εταιρειών οι Χιώτες άνεργοι ναυτικοί είναι γραμμένοι σε τεράστιες  λίστες αναμονής για ναυτολόγηση, χωρίς αποτέλεσμα. Πως θα λυθεί το πρόβλημα της ανεργίας των ναυτικών μας, από τη στιγμή που οι εταιρίες χρησιμοποιούν ξένους υπηκόους στα κατώτερα πληρώματα και μόνο δύο -τρεις Έλληνες αξιωματικούς σε κάθε πλοίο;

Σ.Μ.: «Λίστες αναμονής αξιωματικών δεν υπάρχουν. Υπάρχει πρόβλημα με τους δόκιμους,  το οποίο πρέπει η πολιτεία  να το διευθετήσει άμεσα. Είναι απαράδεκτο να μην μπορούν να πραγματοποιήσουν τα εκπαιδευτικά τους ταξίδια παιδιά που μπαίνουν στις Α.Ε.Ν για καριέρα. Στην Ελλάδα δεν έχουμε προσφορά κατωτέρων πληρωμάτων, αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι η πολιτεία, σε συνεργασία με τους εφοπλιστές,  μπορεί να ρυθμίσει το θέμα των συλλογικών συμβάσεων και να δοθεί η ευκαιρία σε χιλιάδες άνεργους Έλληνες να ναυτολογηθούν στα ελληνικά ή ελληνικών συμφερόντων πλοία και να αντικαταστήσουν αλλοδαπούς, από τους οποίους είμαστε πολύ καλύτεροι».

π.: Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι χρήματα δεν υπάρχουν, το μικρό πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού δίδεται σε κοινωνικές παροχές και θα κοπεί αν εκλεγεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Πως και από πού θα εξασφαλιστούν οι  πιστώσεις για την υλοποίηση των σχεδιασμών  που έχετε καταθέσει για την ανάπλαση του κεντρικού λιμανιού και τη δημιουργία ενός Ναυτιλιακού Κέντρου στον Αγ. Γιάννη το Θόλο;

Σ.Μ.: «Σε θεωρητικό επίπεδο, εφόσον στις εκλογές της Κυριακής υπερισχύσει ο ΣΥΡΙΖΑ, τότε τα πράγματα τίθενται σε αμφιβολία συνολικά, διότι, αν εφαρμόσει τις πολιτικές που πρεσβεύει, τα πράγματα θα οδηγηθούν σε μια κατάσταση πολύ χειρότερη απ΄ αυτή που ζούμε τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Τότε λοιπόν  θα αμφισβητηθεί η καθημερινότητα μας, πόσο δε μάλλον τα αναπτυξιακά έργα. Το σημαντικό είναι να καταλάβουν οι ψηφοφόροι ότι πολιτική ελπίδας και ανάπτυξης είναι μόνο αυτή που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια από την κυβέρνηση. Είμαστε στο τέλος των ταλαιπωριών και κοντά σε μια νέα αρχή».

π.: Έχετε διατελέσει σε καίριες θέσεις του Λιμενικού Σώματος. Με την υπάρχουσα οικονομική και υπηρεσιακή κατάσταση, είναι δυνατόν και πως μπορούν να προστατευθούν ασφαλέστερα από τις παραβιάσεις τα θαλάσσια σύνορα της Χίου;

Σ.Μ.: «Η οικονομική κατάσταση αφορά περισσότερο  το τι συμβαίνει στις χώρες της Μέσης Ανατολής, από όπου πηγάζει το πρόβλημα. Δεν είναι τόσο η δική μας  οικονομική κρίση, που δείχνει να μην είναι τόσο αποτελεσματική η αποτροπή. Αντίθετα το Λιμενικό Σώμα παρεμβαίνει σε όλα τα περιστατικά, συλλαμβάνει ακόμη και τους διακινητές, αλλά το μείζον είναι ότι υπάρχουν πολύ ταλαιπωρημένοι άνθρωποι που έρχονται ως πρόσφυγες, ελπίζοντας ότι θα περάσουν στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, για  ένα καλύτερο αύριο. Οι ελληνικές αρμόδιες αρχές συνεργάζονται με την FRONTEX, η Ευρωπαϊκή Ένωση γνωρίζει το πρόβλημα, αλλά πρέπει και η  Τουρκία να συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει για την επανυποδοχή των ανθρώπων που συλλαμβάνονται εδώ και δηλώνουν  ότι έρχονται από Τουρκία. Όμως η Ε.Ε. και η Ευρωπαϊκή Κοινότητα πρέπει να βρουν γρήγορα λύσεις για τις δοκιμαζόμενες περιοχές, για να ελαττωθεί ή να εξαλειφθεί ο αριθμός των μεταναστών».

π.: Έχετε διατελέσει διευθυντής του Ιδρύματος «Μ. Τσάκος». Χωρίς κρατικές χρηματοδοτήσεις, πως μπορεί να διασωθεί η πολιτιστική μας ταυτότητα και κληρονομιά και να αναπτυχθεί ο θεματικός τουρισμός; Αρκούν μόνο οι ιδιωτικές χορηγίες, ημερίδες και οι θεωρητικές προσεγγίσεις;

Σ.Μ.: « Σαφώς δεν αρκούν, γι’ αυτό λέμε ότι ο πολιτισμός είναι υπόθεση όλων, όπως ανθρώπων όπως ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος  και άλλοι οικονομικά εύρωστων συμπολιτών μας, οι οποίοι στη Χίο έχουν δείξει ευαισθησίες για τον πολιτισμό, την παράδοση και γενικότερα την πολιτιστική μας κληρονομιά. Το θέμα του τουρισμού δεν αγγίζει τα ιδρύματα, αλλά εντάσσεται σε  μια γενικότερη στρατηγική που πρέπει να καταγραφεί στον τόπο μας, για να γνωρίζουμε με συγκεκριμένα  βήματα που θέλουμε να πάμε τον τόπο. Εδώ τα τελευταία χρόνια έχουμε έλλειμμα. Δεν υπάρχει ένας κοινός συναποφασισμένος  στρατηγικός σχεδιασμός, μια στρατηγική που πρέπει να προέλθει  από συλλογική δράση όλων των δυνάμεων του τόπου μας. Αν τα αποφασίσουμε και τα ακολουθήσουμε με μαχητικότητα και πείσμα, θα καταφέρουμε να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα».

Θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός
π.: Θαλάσσιο οικοσύστημα. Υπάρχει αντιπαλότητα τοπικών κοινωνιών και ιχθυοκαλλιεργητικών μονάδων, με αιχμή του δόρατος  την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Τι θα κάνετε  για την οριστική διευθέτηση των προβλημάτων και την ανάγκη διατήρησης ενός υγιούς θαλάσσιου οικοσυστήματος;

Σ.Μ.: «Δεν έχουμε πολλές ιχθυοκαλλιέργειες στη Χίο. Νομίζω ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες παρακολουθούν το θέμα. Βεβαίως τώρα έχουμε μια ευκαιρία. Στα πλαίσια της Θαλάσσιας πολιτικής της Ε.Ε. πολλές χώρες έχουν ξεκινήσει και υλοποιούν τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό. Θα πρέπει να τον ξεκινήσουμε και εμείς. Ήδη υπάρχει οδηγία της Ε.Ε. και μένει να γίνει εθνική νομοθεσία για να αρχίσει να υλοποιείται».

π.: Λόγω επαγγέλματος έχετε ζήσει τα  ναυτιλιακά θέματα, αλλά όχι και τα αγροτικά. Τι πρέπει να κάνει η νέα κυβέρνηση για την επίλυση των προβλημάτων παραγωγής και διάθεσης  των εσπεριδοειδών του Κάμπου, της καλύτερης διάθεσης του μαστιχιού και την επίλυση των προβλημάτων των μαστιχοπαραγωγών και της Ε.Μ.Χ.;

Σ.Μ.: « Ο πρωτογενής είναι ένας τομέας που έχει να δώσει πολλά στη χώρα μας και στη Χίο. Λύσεις υπάρχουν φυσικά για την καλλιέργεια και διακίνηση της μαστίχας - αυτού  του θαυματουργού προϊόντος – σε όλο τον κόσμο. Ήδη η Ε.Μ.Χ λαμβάνει πρωτοβουλίες, η Meditterra ανοίγει όλο και περισσότερο το δίκτυο του εξωτερικού, μένει να ικανοποιηθούν κάποια  αιτήματα που έχουν θέσει οι μαστιχοπαραγωγοί. Θεωρώ ότι το μέλλον της μαστίχας είναι ευοίωνο.

Το θέμα του Κάμπου είναι πάρα πολύ σημαντικό, δεν υπάρχει ούτε μηχανισμός ακόμη και για την εκτίμηση των μοναδικών προϊόντων του, όπως του Χιώτικου μανταρινιού και του πορτοκαλιού χυμοποίησης. Νομίζω ότι εκεί  μένει να γίνουν πολλά. Ο Κάμπος έχει και πολλά  άλλα σοβαρά προβλήματα που χρονίζουν και αυτά επειδή οι εντεταλμένες αρχές  δεν έχουν ασχοληθεί σοβαρά. Πρέπει να συνεργαστούν με τους παραγωγούς και τους συνεταιρισμούς και να πείσουν την κυβέρνηση ότι αυτό το σημαντικό μέρος της Ελλάδας είναι μοναδικό σε ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν δύο  τα χωράφια σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της Χίου.»