Εκπαίδευση

19/11/20 15:22

τελ. ενημ.: 19/11/20 15:22

Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί: « Η ανεύθυνη κυβερνητική πολιτική κλείνει τα σχολεία»

Έντονη είναι η ανησυχία των δασκάλων και των νηπιαγωγών μετά την ανακοίνωση της Υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως να κλείσουν τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία.

Σύμφωνα με τους δασκάλους το Υπουργείο Παιδείας  απέτυχε να διαχειριστεί την υγειονομική κρίση στα σχολεία. Όπως αναφέρουν:

«Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας επιχειρούν με κάλπικα επιχειρήματα να κρύψουν ότι η πολιτική απόφαση που πήραν να μη δώσουν ούτε ένα ευρώ προκειμένου να διασφαλίσουν ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων, οδήγησε σε αδιέξοδο και εν τέλει σε κλείσιμο των σχολείων.»

Εγκληματική χαρακτηρίζουν την απόφαση της Κυβέρνησης να παραμείνουν ανοιχτά τα Ειδικά Σχολεία.

 Σχετικά με τον τρόπο που συνεχίζονται τα μαθήματα μέσω της τηλεκπαίδευσης φανερή είναι η δυσαρέσκεια τους:  «Το «σχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας για τη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» δείχνει ότι δεν έχει συναίσθηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, των αναγκών και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες».

Αναλυτικά οι λόγοι που καθιστούν την τηλεκπαίδευση αναποτελεσματική και άδικη:

 

  • «Και μόνο η δήλωση για υποχρεωτική σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε 4χρονα και 5χρονα παιδιά του Νηπιαγωγείου φανερώνει ότι όχι απλά δεν κατανοούν την εκπαιδευτική πραγματικότητα, αλλά ότι είναι επικίνδυνοι!
  • Η ανατροπή του κανονικού ωρολογίου προγράμματος στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και μεταφορά του από τις 14:10 έως τις 17:20 αποκαλύπτει, παρά τα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα του Υπουργείου, ότι δεν υπάρχει καν η δυνατότητα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο να υποστηρίξει τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η αναφορά της Υπουργού ότι στη Δευτεροβάθμια εδώ και μια εβδομάδα γίνονται 6ωρα και 7ωρα μέσω webex μόνο γέλια -αν όχι κλάματα- προκαλεί, μιας και όλοι γνωρίζουμε το φιάσκο με την κατάρρευση του συστήματος.
  • Μας λέει το Υπουργείο Παιδείας ότι παιδιά 4 έως 12 ετών μπορούν να παρακολουθούν εκπαιδευτική τηλεόραση από τις 9 το πρωί …και στις  2 (ανάμεσα σε μεσημεριανό φαγητό και ξεκούραση) θα συνδέονται για 3 ώρες στον υπολογιστή για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μόνο και μόνο επειδή το πρωί το σύστημα «δεν τους αντέχει». Το ερώτημα είναι: οι μαθητές αντέχουν;
  • Δεν υπάρχει καμία μέριμνα, ούτε καν αναφορά δεν έγινε από την Υπουργό Παιδείας, στους μαθητές που δεν έχουν τεχνολογικά μέσα (πάνω από 1 στους 5) ώστε να συμμετέχουν ισότιμα, στις οικογένειες που έχουν 2 ή 3 παιδιά και πρέπει ταυτόχρονα να συνδεθούν σε οικιακή σύνδεση που δε «σηκώνει» πάνω από μια (ταυτόχρονη) συνεδρία, στα σπίτια που πιθανόν οι γονείς την ίδια στιγμή να εργάζονται εξ αποστάσεως. Προφανώς δε θα αναλύσουμε το ανέκδοτο της «παρακολούθησης» του μαθήματος μέσω σταθερού τηλεφώνου.
  • Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες πώς θα υποστηριχτούν; Θα μπορούν μέσω της τηλεκπαίδευσης να κατανοήσουν την νέα γνώση ή το μαθησιακό χάσμα θα διογκωθεί;
  • Το Υπουργείο υποχρεώνει παιδιά να βρίσκονται μπροστά σε μια οθόνη τουλάχιστον για 3 ώρες!»

 

Για τους παραπάνω λόγους προτείνουν ένα υλοποιήσιμο πλάνο στο Υπουργείο Παιδείας:

 

  • Δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές με ευθύνη της κυβέρνησης. Ενίσχυση των κρατικών δομών για την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Να μη φορτώνεται αυτή η διαδικασία στους εκπαιδευτικούς.
  • Αραίωση των μαθητών μέσα στις τάξεις. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών μέσα στις τάξεις - 15 μαθητές ανά τμήμα. Εδώ και τώρα αξιοποίηση όλων των υποδομών που πληρούν τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσουν τάξεις.
  • Επιπλέον δρομολόγια για όλους τους μαθητές που μεταφέρονται με ΜΜΜ. Λήψη όλων των μέτρων ασφαλείας. 50% πληρότητα στα σχολικά λεωφορεία ή στα ΜΜΕ που μεταφέρουν μαθητές από και προς το σχολείο.
  • Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας προκειμένου τα σχολεία να καθαρίζονται σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.
  • Επιπλέον μέτρα για το αερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος. Η εφαρμογή των πρωτοκόλλων να εξασφαλίζει την ουσιαστική προστασία από την εξάπλωση του ιού.
  • Ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται. Εξαίρεση από τα μέτρα περιορισμού επιβατών στα Ι.Χ. αλλά και από τους περιορισμούς στη μετακίνηση από νομό σε νομό. Ελεύθερη διέλευση σε διόδια και πορθμεία.
  • Πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού με μόνιμη σχέση εργασίας. Κάλυψη όλων κενών. Να γίνει εδώ και τώρα η πρόσληψη εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη. Καμία απόλυση εκπαιδευτικών (τρίμηνα, παράβολα κ.τ.λ.). Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Εξίσωση όλων των αδειών μονίμων και αναπληρωτών!
  • Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.
  • Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας. Τοποθέτηση του αναγκαίου νοσηλευτικού προσωπικού, παιδίατροι συνδεδεμένοι με τα σχολεία. Δωρεάν και άμεση πρόσβαση όλων των μαθητών σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας (Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία κ.τ.λ.), ώστε να εξασφαλίζονται όλα τα απαραίτητα ιατρικά πιστοποιητικά.

 

Με βάση την απόφαση για αναστολή λειτουργίας Δημοτικών και Νηπιαγωγείων απαιτούμε:

  • Να γίνει άμεσα, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας καταγραφή όλων των ελλείψεων σε τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων, μέσα στα οποία πρέπει να οργανωθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσους συναδέλφους δεν μπορούν από τα σπίτια τους.
  • Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών. Με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας να ξεκαθαριστεί ότι μπορούν να χρησιμοποιούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα (σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης) χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια που τελικά στρέφονται εναντίον των μαθητών.
  • Να εξασφαλιστεί ότι το σχολικό δίκτυο θα υποστηρίξει εκπαιδευτικούς και μαθητές ώστε να αλληλεπιδρούν τις πρωινές ώρες, που είναι και το παιδαγωγικά ορθό.
  • Είναι προφανές ότι καμία «απουσία» μαθητή δεν πρέπει να περαστεί για το διάστημα που τα σχολεία είναι κλειστά.
  • Να υπάρξει μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις με δεδομένο ότι: πρώτον, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καλύπτει ολοκληρωμένα την γνωστική διαδικασία και δεύτερον, θα υπάρχουν μαθητές που δε θα συμμετάσχουν.

 

Τέλος καλούν τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν και να αποτυπώσουν τις ελλείψεις σε τεχνολογικά μέσα σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

 

 

 

 

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση