Εκλογές 2012

2/5/12 8:29

τελ. ενημ.: 2/5/12 8:31

8 προτάσεις πρώτης προτεραιότητας για το Κράτος

 

  1. Ριζική αναδιάρθρωση του κράτους, ως πρώτη προτεραιότητα. Το κεντρικό κράτος θα μετατραπεί σε επιτελικό νου, που σχεδιάζει και εποπτεύει, ενώ οι εκτελεστικές λειτουργίες του κράτους θα ανασυγκροτηθούν υπαγόμενες στην αυτοδιοίκηση και την περιφερειακή διοίκηση. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί το λειτουργικό κόστος του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα και θα ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα του, με την αποφυγή αναίτιων επικαλύψεων.
  2. Κατάργηση όλων των διορισμένων διοικήσεων στις ΔΕΚΟ, τα νοσοκομεία ή άλλους φορείς του στενού ή ευρύτερου δημόσιου τομέα. Όλοι οι φορείς και οι οργανισμοί αυτοί θα διοικούνται από ανώτερους υπαλλήλους που θα έχουν οργανική σχέση με αυτούς. Δεν νοείται κάθε κυβερνητική αλλαγή να συνοδεύεται από την αλλαγή χιλιάδων ατόμων στις διοικήσεις κρίσιμων για την οικονομική και κοινωνική ζωή τομέων, η οποία όχι μόνο κοστίζει ακριβά στο κράτος, αλλά και συνεπάγεται την κακοδιοίκησή τους, καθώς η επιλογή των προσώπων γίνεται με αμιγώς κομματικά κριτήρια.
  3. Αποσύνδεση κοινωνικών ομάδων από το κράτος. Στο παρελθόν,  η κρατική εξουσία ήταν συχνά το αποτέλεσμα μιας συναλλαγής ανάμεσα σε μέρη του πολιτικού συστήματος και σε ομάδες πολιτών για την επίτευξη αμοιβαίων στόχων. Απαιτείται ο  απογαλακτισμός κοινωνικών και παραγωγικών ομάδων και τάξεων από το κράτος ως μέσου επίτευξης συντεχνιακών στόχων.
  4. Καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, μέσω της οποίας μπορούν να εξασφαλισθούν 10 δις ευρώ. 
  5. Τροποποίηση του Υπαλληλικού Κώδικα ως προς τη σύνθεση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, έτσι ώστε ο διορισμός των Γενικών Διευθυντών και οι προαγωγές να γίνονται από όργανα που διασφαλίζουν την ανάδειξη των αξιοτέρων και όχι των ημετέρων. Για το σκοπό αυτό προτείνεται:

·         Η ανάδειξη του Προέδρου του Ανώτατου Υπηρεσιακού Συμβουλίου με κλήρωση από τους επίτιμους δικαστές του Γ΄ Τμήματος του ΣτΕ
·         Η ανάδειξη με κλήρωση των δύο καθηγητών πανεπιστημίου που κατά το νόμο συμμετέχουν στη σύνθεσή του, μεταξύ των καθηγητών δημοσίου δικαίου όλων των πανεπιστημίων της χώρας.
·         Η συμμετοχή βοηθού συνηγόρου του πολίτη στο Ανώτατο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
·         Η συμμετοχή στα κοινά Υπηρεσιακά Συμβούλια όχι οποιωνδήποτε υπαλλήλων που διορίζονται από τον εκάστοτε Υπουργό, αλλά υπαλλήλων με βαθμό διευθυντή ο οποίος πρέπει να έχει τουλάχιστον 1 χρόνο υπηρεσία στη συγκεκριμένη θέση.
·         Η αξιολόγηση των γενικών διευθυντών  - όπως και όλων των υπαλλήλων - με αυξημένη μοριοδότηση ουσιαστικών προσόντων, όπως οι ξένες γλώσσες, οι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι και οι προηγούμενες επιδόσεις.
·         Η σαφής αιτιολόγηση της κρίσης των Υπηρεσιακών Συμβουλίων υπέρ συγκεκριμένου υποψηφίου και απόρριψης των υπολοίπων
6. Διαμόρφωση ενός πραγματικά δίκαιου μισθολογίου στον δημόσιο τομέα, που θα εξαφανίζει τις τεράστιες μισθολογικές διαφορές. Μέχρις ότου η Ελλάδα αποκτήσει πλεονασματικούς προϋπολογισμούς δεν νοείται ο καθαρός μισθός οποιουδήποτε υπαλλήλου ή λειτουργού να υπερβαίνει τις 3000 ευρώ και ο μικρότερος δεν μπορεί να είναι κατώτερος των 900 ευρώ.

7. Αξιολόγηση διαρκής όλων των εργαζομένων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και την τοπική αυτοδιοίκηση με τη χρήση αντικειμενικών κριτηρίων που σχετίζονται με το περιεχόμενο του επιτελούμενου από αυτούς έργου.
 
8. Ενίσχυση της τοπικής αυτοδιοίκησης, άμεση αποκοπή της από την κεντρική διοίκηση, διασφάλιση αυτοτέλειας των πόρων της και ένταξη όλων των δομών κοινωνικής φροντίδας στον απόλυτο έλεγχό της. Υπαγωγή όλων των συμβάσεων εργασίας ή έργου που συνάπτουν οι ΟΤΑ στα κριτήρια του ΑΣΕΠ.