Αυτοδιοίκηση

25/4/17 18:27

τελ. ενημ.: 27/4/17 19:05

Ο «έντιμος συμβιβασμός» της τοπικής αριστεράς με τη «ρεαλιστική αναβάθμιση» του αεροδρομίου

• ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ «ΧΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑΣ»

Στελέχη της Αριστεράς στο νησί μας διαχρονικά πολέμησαν με πάθος κάθε προοπτική βελτίωσης των υποδομών του υφιστάμενου αεροδρομίου της Χίου. Διατείνονταν, με κάθε ευκαιρία, ότι το πρόβλημα του τουρισμού στη Χίο δεν ήταν πρόβλημα του αεροδρομίου και ταύτιζαν τους σχεδιασμούς επέκτασης με το μισητό, για εκείνα, μοντέλο του μαζικού τουρισμού. Η ζωή απέδειξε ότι οι σύγχρονες υποδομές είναι απαραίτητες για κάθε μορφή τουρισμού, μαζικού ή εναλλακτικού.

Για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες, φορέας έκφρασης της Αριστεράς στο νησί μας παύει να κρατά αμυντική στάση στο θέμα, επιχειρεί «έντιμο ιστορικό συμβιβασμό» με τις εξελίξεις στο πιο καίριο για το νησί μας ζήτημα υποδομών.

Στο περασμένο Δημοτικό Συμβούλιο η «Χιακή Συμπολιτεία» κατέθεσε η ίδια πρόταση λειτουργικού εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου, βασισμένη στην ενσωμάτωση των εκτάσεων που έχουν απαλλοτριωθεί, τις οποίες φυσικά κορυφαία στελέχη της είχαν πολεμήσει και αμφισβητήσει την αποτελεσματικότητα τους. Σήμερα, για να αποφύγουν την δυσμενέστερη για εκείνα εξέλιξη, της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου «Όμηρος», καταθέτουν πρόταση διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα του με παράλληλη «ρεαλιστική αναβάθμιση».

Το σωστό αίτημα

Πέρα από την επιμονή στους αφορισμούς για την αναγκαία μετατόπιση του υφιστάμενου δρόμου προς τη θάλασσα, η «Χιακή Συμπολιτεία» συντάσσεται για πρώτη φορά με την ανάγκη  το αεροδρόμιο της Χίου να ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Είναι μια κίνηση δικής της συμφιλίωσης με τα λάθη του παρελθόντος, όταν κάθε συζήτηση για έργα που αφορούσαν το αεροδρόμιο ήταν αυτόματα κόκκινο πανί για κάθε στέλεχος της Αριστεράς στο νησί.

Η αφορμή

Την αφορμή δίνει ο σύγχρονος μεγαλύτερος ιδεολογικός – ανύπαρκτος βέβαια – κίνδυνος, της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου. Η πρόφαση του υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη για να αποφύγει την πολυδάπανη ένταξη του έργου στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου, ότι εξετάζεται παραχώρηση του στο ΤΑΙΠΕΔ, γίνεται αφορμή για τη «Χιακή Συμπολιτεία» να την αναγορεύσει σε μεγαλύτερο κίνδυνο και να αποδεχτεί την «ενσωμάτωση της απαλλοτριωθείσας έκτασης στον αεροδιάδρομο».  Ουσιαστικά, βέβαια, κίνδυνος ιδιωτικοποίησης δεν υφίσταται, καθώς κανένας σοβαρός επενδυτής δεν πρόκειται να ενδιαφερθεί για το αεροδρόμιο ενός νησιού με ελάχιστα αριθμητικά περιθώρια αύξησης της επιβατικής κίνησης τα επόμενα χρόνια.

Πίεση στον κοιμώμενο Δήμο

Ταυτόχρονα η «Χιακή Συμπολιτεία» φέρνει προ των ευθυνών της τη δημοτική αρχή, η οποία ως τώρα δεν φέρεται διατεθειμένη να αναλάβει κάποια πρωτοβουλία επί του θέματος.

«Να ανοίξει τώρα η διαδικασία ρεαλιστικής αναβάθμισης του αεροδρομίου, το οποίο πρέπει να παραμείνει κρατικό. Να διεκδικηθεί με όλες τις δυνατές μορφές νόμιμης κινητοποίησης από το Δημοτικό Συμβούλιο και τους άλλους φορείς του νησιού η διαθεσιμότητα όλων των πόρων που χρειάζονται για μια ρεαλιστική αναβάθμιση. Να διεκδικηθεί ταυτόχρονα το αυτονόητο, η άμεση και αποφασιστική μείωση των τιμών των εισιτηρίων και η πύκνωση των δρομολογίων», αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στο ψήφισμα. Να σημειωθεί ότι θετικά αποδεκτό το έκαναν οι Μαρκ. Σκούφαλος και Στ. Καμπούρης.  

 

 

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση