Αυτοδιοίκηση

26/1/18 9:25

τελ. ενημ.: 20/2/18 19:06

Μεγάλη αλλαγή για τόσο μικρή ενημέρωση

ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΧΙΟΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΕΠΙΣΗΜΑ Ο ΜΑΝ. ΒΟΥΡΝΟΥΣ

Ψήγματα από τον κύριο σχεδιασμό των Βιώσιμων Αστικών Αναπλάσεων επέτρεψε να διαρρεύσουν κατά την τοποθέτηση του στην πρώτη κλαδική συνάντηση του Επιμελητηρίου ο Μαν. Βουρνούς. Ο δήμαρχος μερικώς ανακοίνωσε το πλάνο επεμβάσεων στο κέντρο της πρωτεύουσας, το οποίο κύριο στόχο έχει να ενσωματώσει το δημοτικό κήπο στη λειτουργία της πόλης και να πάψει να αντιμετωπίζεται ως κομμάτι πρασίνου γύρω από το οποίο περιστρέφονται αυτοκίνητα.

Η ήπια κυκλοφορία

Βασικό συστατικό της κυκλοφοριακής παρέμβασης είναι η μετατροπή των οδών Χιόνης και Πολυτεχνείου σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Πρακτικά κάτι τέτοιο συνεπάγεται ότι με την εφαρμογή του μέτρου θα έχουν πια μονή λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων και – πιθανότατα – περιορισμένο αριθμό σταθμευμένων οχημάτων. Μια τέτοια πρωτοβουλία λογικά θα προβλέπει την επέκταση των ήδη υφιστάμενων πεζοδρομίων.

Δημοκρατίας διπλής κατεύθυνσης;

Ο Μαν. Βουρνούς δεν άνοιξε περισσότερο τα χαρτιά του για το θέμα, οι πληροφορίες ωστόσο επιμένουν ότι η απόφαση μετατροπής των δυο προαναφερόμενων οδών ως δρόμων ήπιας κυκλοφορίας θα συνοδεύεται υποχρεωτικά από τη μετατροπή της οδού Δημοκρατίας σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης. Έτσι, το προερχόμενο από το Βροντάδο όχημα, αντί να υποχρεώνεται να κάνει τον κύκλο του κήπου για να βγει στο λιμάνι ή τη Βενιζέλου, όπως συμβαίνει σήμερα, θα έχει τη δυνατότητα διεξόδου προς αυτές τις κατευθύνσεις από το ρεύμα καθόδου της οδού Δημοκρατίας.

Σύνδεση με πύλη Magiore

Στόχος του εγχειρήματος είναι η ουσιαστική ενοποίηση μιας ευρύτερης ζώνης για τον πεζό – επισκέπτη του κέντρου, που θα ξεκινά από την είσοδο της Απλωταριάς και θα την ενοποιεί με την είσοδο του κάστρου, την περίφημη πύλη Magiore.

Η επιλογή αυτή ουσιαστικά ενοποιεί τη ζώνη του ιστορικού κέντρου, γίνεται προσπάθεια να αποθαρρύνει την κυκλοφορία των οχημάτων εντός αυτής και – λογικά πάντα – θα περιορίσει και τις υπερβολικές θέσεις στάθμευσης των taxi.

Την αίσθηση της ενοποιημένης … ήμερης ζώνης θα προσδώσει και η απόφαση κατεδάφισης της σημερινής τσιμεντένιας περίφραξης του δημοτικού κήπου.

Οι μετατροπές

Σύμφωνα με πληροφορίες του «π», καθώς επίσημα τίποτα δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό, στη μελέτη προβλέπεται η μετακίνηση του Cine Κήπος εκεί που σήμερα βρίσκεται η παιδική χαρά του δημοτικού κήπου και αντίστροφα η μετατροπή μιας νέας «μικρής Φάρκαινας», με ελεύθερους παιδότοπους και περιορισμένους αθλητικούς χώρους στην πλευρά του Δημοτικού Κήπου που εφάπτεται με την οδό Πολυτεχνείου. Ουσιαστικός στόχος είναι το κέντρο να πάψει να είναι αποθαρρυντικό για την αναψυχή, να νοηματοδοτεί μια πόλη φιλική πρώτα για τους κατοίκους της και σε δεύτερο βαθμό για τους επισκέπτες της.

Για τον παραπάνω σχεδιασμό ο Μαν. Βουρνούς προανήγγειλε ότι υπάρχει δεσμευμένη πίστωση 4 εκ. ευρώ από τις Βιώσιμες Αστικές Αναπλάσεις.

 

Τα ελλείμματα στάθμευσης και διαβούλευσης

Οι ουσιαστικές αλλαγές για τον πυρήνα της πρωτεύουσας έχουν δυο σοβαρές ελλείψεις:

  • είναι άγνωστο αν συνδέονται με ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη. Η … έξωση του αυτοκινήτου από το κέντρο οφείλει να έχει προετοιμάσει περιμετρικά χώρους στάθμευσης με τουλάχιστον αντίστοιχη χωρητικότητα οχημάτων από την ήδη υφιστάμενη. Προς το παρόν ενέργειες απόκτησης νέων περιμετρικών χώρων δεν έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται.
  • η διαβούλευση με τους παράγοντες της τοπικής κοινωνίας – τελικούς χρήστες των όποιων αλλαγών είναι ελάχιστη. Η μελέτη εκπονείται από αρχιτεκτονικό γραφείο των Αθηνών, με ιδιωτική δωρεά, δεν έχει ως τώρα συζητηθεί σε κανένα θεσμικό όργανο του Δημοτικού Συμβουλίου και έχει ήδη ξεσηκώσει σοβαρές ενστάσεις από μια σειρά θεσμικών συνομιλητών. Υπενθυμίζεται ότι ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων εκφράζει τις σοβαρές του αντιρρήσεις, ενώ και το Τμήμα Βορειοανατολικού Αιγαίου του ΤΕΕ δεν έχει εκφράσει δημόσια άποψη, παρότι με επιστολή του προέδρου του στον «π» την είχε προ ημερών προαναγγείλει.

Οι πάντες ωστόσο συμφωνούν ότι τόσο δραστικές μεταβολές στην καθημερινότητα της πρωτεύουσας δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν χωρίς επαρκή διαβούλευση, μεταξύ άλλων υποκρύπτουν κρίσιμες αρνήσεις, που μπορούν να μετατραπούν σε ανυπέρβλητα εμπόδια για την υλοποίηση του έργου, ενώ τα χρονικά περιθώρια είναι ήδη ασφυκτικά.  

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση