Αγορά

28/2/18 11:18

τελ. ενημ.: 28/2/18 11:37

Όταν ο «Μάρτης» γίνεται επιχειρηματική ιδέα

Η ΣΧΕΔΙΑΣΤΡΙΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ Αργυρώ Γλαράκη εμπνεύστηκε από το έθιμο των γιαγιάδων μας και λανσάρει βραχιολάκια με ασπροκόκκινη κλωστή, όπως τα θέλει η παράδοση.

«Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης» ακούγαμε από παιδιά να μας λένε οι γιαγιάδες μας και εμείς απορούσαμε γιατί. Μια παροιμία άρρηκτα συνδεδεμένη με ένα στριφτό βραχιόλι από κόκκινη και άσπρη κλωστή, που οι μητέρες μας έφτιαχναν την τελευταία ημέρα του Φλεβάρη και την 1η του Μάρτη το φορούσαμε στο χέρι μας για… να μην μας κάψει ο πρώτος και βλαβερός ήλιος της άνοιξης.

Ο Μάρτης είναι ένα παμπάλαιο έθιμο με βαλκανική διασπορά. Εικάζεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια, όπου οι μύστες έδεναν μια κλωστή, την Κρόκη, στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι.

Ένα από τα έθιμα που μεταφέρθηκε από γενιά σε γενιά και κρατούσε καλά, μέχρι που τα τελευταία χρόνια άρχισε σιγά- σιγά να φθίνει και να ξεχνιέται, ειδικότερα από του νέους. Υπάρχουν όμως και εκείνοι οι νέοι που αγαπούν την παράδοση και δεν την ξεχνούν, αλλά την εκμεταλλεύονται και την αξιοποιούν στο έπακρο, με τελικό αποτέλεσμα να την εξελίσσουν  και να τη χρησιμοποιούν.

Με … master στο Μάρτη

Αργυρώ Γλαράκη, μία  ηχηρή παρουσία στο χώρο του χειροποίητου κοσμήματος τα τελευταία 12 χρόνια. Κάθε της δημιούργημα μοναδικό, ευφάνταστο, προσαρμοσμένο στη σύγχρονη γυναίκα και στην εποχή. Την τελευταία τετραετία έχει κάνει … master στα βραχιόλια με την άσπρη και την κόκκινη κλωστή, κάνοντας πολλές γυναίκες, άντρες και παιδιά να γνωρίσουν το Μάρτη και να θεωρούν σχεδόν αναγκαία την παρουσία του στον καρπό του χεριού τους.

Η Αργυρώ ήταν από τις πρώτες καλλιτέχνιδες που ασχολήθηκε με την εξέλιξη του Μάρτη. Πώς της ήρθε; Από πού εμπνεύστηκε; Γιατί έτσι ξαφνικά;

«Υπάρχουν περίοδοι που η ανάγκη για επιβίωση και εργασία μας ακονίζει λίγο περισσότερο το μυαλό. Μας κάνει πιο δημιουργικούς. Η κρίση πολλές φορές δημιουργεί ανάγκες και μια επιχείρηση, αν νιώσει πως ένα θέμα που έχει αγαπηθεί κατά το παρελθόν από όλους μας μπορεί να κάνει come back, με πολύ αγάπη, με προσωπική έμπνευση, το φέρνει στα μέτρα της σημερινής εποχής», εξηγεί.

Ανεκτίμητος θησαυρός

«Η ελληνική παράδοση  είναι γεμάτη ανεκτίμητους θησαυρούς, τους οποίους εκμεταλλεύονται όλοι, εκτός από εμάς. Θεώρησα πως είχε έρθει η κατάλληλη στιγμή να συνδυάσω τις δύο μεγάλες μου αγάπες, τη μόδα και τη δημιουργία κοσμήματος, με θέμα το Μάρτη. Παρά το γεγονός ότι η κρίση δρα ανασταλτικά για κάθε νέα επιχειρηματική δραστηριότητα και μας κόβει τα φτερά, η ανταπόκριση του κόσμου ήταν εκείνη που κράτησε την κίνηση αυτή ζωντανή. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα καταφέραμε να τραβήξουμε το ενδιαφέρον και ο Μάρτης να εδραιωθεί, όπως παλιά, στην αγορά ως εποχικό προϊόν», καταλήγει η νεαρή σχεδιάστρια κοσμημάτων, προτρέποντας τους νέους να αρχίσουν να ακονίζουν το μυαλό και να συνειδητοποιήσουν πως όσοι θέλουν πραγματικά να εργαστούν, μπορούν!

Η διαφορά

Τον Μάρτη είθισται με το πέρας του μήνα να τον κόβουν από το χέρι τους και να τον πετούν σε δέντρα, σκεπές σπιτιών ή τριανταφυλλιές, προκειμένου να το «εκμεταλλευτούν» τα χελιδόνια και να τον χρησιμοποιήσουν για να φτιάξουν φωλιές. Και εδώ έρχεται η μεγάλη διαφορά του τότε Μάρτη από τον τωρινό. Γιατί το κόσμημα αυτό μόνο σε σκεπή σπιτιού δεν πρόκειται να βρεθεί…

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση