Κοινωνία

31/1/15 14:17

τελ. ενημ.: 2/2/15 11:14

Η μακριά … χειρολαβή μιας κουτάλας

ΛΥΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΣΤΟΝ «π» Ο Γ. ΚΕΡΜΠΑΤΣΟΣ ΚΑΙ Ο Β. ΜΗΤΣΟΥΡΑΣ

Άναψε τα αίματα το άρθρο του Γ. Κερμπάτσου με τίτλο «Χάσαμε την κουτάλα… stop», που αναφέρονταν στην επαγγελματική σχέση του κ. Β. Μήτσουρα με τη ΔΗΚΕΧ.

Η επιστολή έγινε αντικείμενο αντιπαράθεσης και στο Δημοτικό Συμβούλιο της περασμένης Τετάρτης. Με νεότερη επιστολή του στον «π» ο κ. Κερμπάτσος ανακαλεί τους επιθετικούς προσδιορισμούς, δεν ανακαλεί όμως τα γεγονότα στα οποία δίνει και την απαραίτητη τυπικότητα.

Παράλληλα ο ιδιοκτήτης της Chiospress, Β. Μήτσουρας, εκθέτει τις δικές του απόψεις, θεωρώντας ότι τα ποσά της απ’ ευθείας μελέτης και της επαγγελματικής του σχέσης με τη ΔΗΚΕΧ δεν αιτιολογούν τις αναφορές περί «κουτάλας». Ακολουθούν αυτούσιες οι δυο επιστολές.  

 

Γ. ΚΕΡΜΠΑΤΣΟΣ: "Άλλες ειδικότητες χρειάζονταν, άλλες καλύπτονταν"

 «Προς ενημέρωση των αναγνωστών σας, αναφορικά με το άρθρο μου στην εφημερίδα “πολίτης” με τίτλο “Χάσαμε την κουτάλα… stop” δέχθηκα από τον κ. Βασίλειο Μήτσουρα εξώδικο όχληση. Ο κ. Μήτσουρας, επικαλείται την ελευθερία λόγου και παρόλα αυτά αρνείται να δεχτεί τα πραγματικά στοιχεία. Εκβιάζει με μήνυση να ανακαλέσω αυτά που εξέθεσα. Αυτά που μπορώ να ανακαλέσω είναι μόνο οι επιθετικοί προσδιορισμοί και, χάριν πολιτικού ήθους, τα περί διαπλοκής και κουτάλας, διότι τα υπόλοιπα αποτελούν γεγονότα βάσει δημοσίων εγγράφων. Προς αποκατάσταση της αλήθειας λοιπόν παραθέτω τα παρακάτω:

Μέχρι τον Ιούνιο του 2014 στη ΔΗΚΕΧ λειτουργούσε το «Γραφείο στήριξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες». Στόχος του γραφείου ήταν να προσφέρει τη δυνατότητα στους γονείς να αναζητήσουν βοήθεια σχετικά με την αντιμετώπιση δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίσουν στην πορεία ανατροφής των παιδιών τους. Οι υπηρεσίες που θα έπρεπε να προσφέρει το γραφείο είναι: Λογοθεραπεία, Διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, Εκτίμηση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών (δυσλεξία, δυσαρηθμησία), Εκπαίδευση ατόμων με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, Ψυχολογική υποστήριξη, Συμβουλευτική γονέων, Αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, Τεστ σχολικής ετοιμότητας για την προσχολική ηλικία, Τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού.

“Η διεπιστημονική ομάδα του γραφείου βασίζεται στις νεότερες εξελιγμένες μεθόδους της σύγχρονης ψυχολογίας και παιδοψυχιατρικής. Αποτελείται από ένα ψυχολόγο που ειδικεύεται στην αντιμετώπιση των παραπάνω δυσκολιών, ένα ψυχολόγο στήριξης και ενημέρωσης γονέων, ένα λογοθεραπευτή και ένα ειδικό φιλόλογο για τη βοήθεια των παιδιών”.

Το γραφείο, που εν τέλει λειτουργούσε με τρεις εκπαιδευτικούς (2 φιλόλογους  και μια φυσικό) ειδικής αγωγής κρίθηκε ότι δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει τον αρχικό σκοπό του: αφενός οι τρεις αυτές ειδικότητες δεν ανταποκρίνονταν στην ποικιλομορφία των ωφελούμενων και αφετέρου η όλη δομή λειτουργούσε σε χώρο ακατάλληλο για τις ανάγκες των διαφόρων επιπέδων μαθητών (Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου και παιδιών με νοητική υστέρηση και άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας).

Αντιλαμβάνεται κανείς ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη παροχής επιπλέον υπηρεσιών, οι οποίες όμως έως τώρα δεν προσφέρονταν. Αυτό μας οδήγησε στη σκέψη να αναζητήσουμε κάποιο πιστοποιημένο κέντρο με όλες τις απαραίτητες εξειδικευμένες άδειες από το Υπουργείο Υγείας, που να παρέχει υπηρεσίες λογοπεδικού, ψυχολόγου, εργοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, υπηρεσίες διάγνωσης των προβλημάτων στην πραγματική τους διάσταση, ψυχολογικής υποστήριξης, συμβουλευτικής γονέων, αντιμετώπισης προβλημάτων συμπεριφοράς.

Ευελπιστούμε ότι σύντομα θα προσφέρουμε στους δικαιούχους, υψηλής ποιότητας «Υπηρεσίες πρόληψης, διάγνωσης και αποκατάστασης σε θέματα ειδικής αγωγής και ψυχικής υγείας για παιδιά, εφήβους και τις οικογένειές τους στο Δήμο Χίου.»

Για την ακρίβεια των λεγομένων μου,  μπορώ ανά πάσα στιγμή να παραθέσω:

  • την, με απευθείας ανάθεση, μελέτης της εν λόγω δομής ποσού 4.500€ (ΑΔΑ: ΒΟΖ8ΟΛΥΥ-275) στον κ. Μήτσουρα Βασίλειο (22/2/2012)
  • τις, με απευθείας αναθέσεις, επαναλαμβανόμενες συμβάσεις 5 και 6 μηνών με αντικείμενο την εκπαιδευτική στήριξη παιδιών (3.000 και 2.500€ αντίστοιχα) με ημερομηνίες 1/4/2013 και 8/1/2014 στον κ. Μήτσουρα Βασίλειο.

Όπως αντιλαμβάνεσθε, ο κ. Μήτσουρας έχει διττό ρόλο στη συγκεκριμένη υπόθεση: αφενός ήταν ο εργολάβος, υπεύθυνος για τη λειτουργία του Γραφείου στήριξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και αφετέρου ο ιδιοκτήτης ιστολογίου ενημέρωσης, στου οποίου το μέσο αναρτάται σχετικό άρθρο με τίτλο «ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΟΥΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΜΕΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΒΟΥΡΝΟΥ. ΤΕΤΟΙΕΣ ΦΡΙΚΑΛΕΟΤΗΤΕΣ ΟΥΤΕ ΟΙ ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΕΣ.»

Τέλος, παρακαλώ όσους είναι σε θέση διαμορφωτών γνώμης, μέσα από τα ιστολόγια ή τα λοιπά έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, να παραγκωνίζουν τα όποια προσωπικά τους συμφέροντα και να προβάλουν στοιχειοθετημένα τα γεγονότα και τα επιχειρήματα τους. Σε τέτοιο κλίμα, οποιαδήποτε κριτική φυσικά θα γίνεται δεχτή και θα λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν.»

 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΗΤΣΟΥΡΑΣ: "Δεν φταίω εγώ που είμαι πρωτοπόρος"

Ο Γ. Κερμπάτσος συνεχίζει τις αήθεις επιθέσεις στο πρόσωπό μου, καθώς προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από αυτό που συμβαίνει τούτη την ώρα στη ΔΗΚΕΧ.

Το γεγονός είναι  ότι μια Δομή που ιδρύθηκε με μελέτη και όχι με μια αβασάνιστη απόφαση ενός Διοικητικού Συμβουλίου και στοίχιζε περίπου 12.000 ευρώ το έτος και εξυπηρετούσε περίπου 50 παιδία, τώρα με απόφαση του Δ.Σ. της ΔΗΚΕΧ, που πρόεδρος είναι ο κ. Κερμπάτσος, θα στοιχίζει 30.000 ευρώ και θα εξυπηρετεί μόλις 21 παιδιά. Ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματά του από αυτό, χωρίς εγώ να κάνω κανένα χαρακτηρισμό,  όπως ο κ. Κερμπάτσος.

Να σημειωθεί ότι τα 30.000 αφορούν ένα έργο χωρίς μελέτη και χωρίς διαγωνισμό, αφού ο κ. Κερμπάτσος έκλεισε τη μοναδική δημόσια δωρεάν δομή της Χίου, που, αν  τη συνέχιζε και τη στήριζε, θα εξυπηρετούσε και άλλα παιδιά και τα οποία τώρα τα δίνει κατ’ ουσία προσφορά σ’ έναν ιδιωτικό φορέα, που ναι μεν θα εξυπηρετεί 21 παιδιά, άλλα όλα τα υπόλοιπα θα πληρώνουν ελλείψει δημόσιας δωρεάν δομής.  Σημειώνω στον κ. Κερμπάτσο ότι ΔΗΚΕΧ σημαίνει Δημόσια Κοινωφελής Επιχείρηση Χίου. Σ’ αυτό που είναι το κοινοφελές;

Το 2012 παρουσιάστηκα στη ΔΗΚΕΧ και κατέθεσα μια πρόταση, καθώς είδα ότι στη Χίο δεν υπήρχε κανένας  δημόσιος δωρεάν φορέας  εκπαιδευτικής στήριξης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και τονίζω εκπαιδευτικής στήριξης. Δεν φταίω εγώ που κοιτάζω, μπροστά, όπως και με τις ΚΟΙΝΣΕΠ, και καταθέτω προτάσεις πρωτοποριακές για την τοπική κοινωνία. Αν μπορούν ας το κάνουν και άλλοι και εγώ θα είμαι σύμμαχος τους.

Τώρα ο κ. Κερμπάτσος που  ή έχει μαύρα μεσάνυχτα για τη δομή ή σκόπιμα παραποιεί τους πραγματικούς της στόχους της, παρουσιάζει άλλα πράγματα, λέγοντας ψέματα.

Εγώ παρουσιάζω αυτούσιο τμήμα της μελέτης που κατέθεσα και καλά θα κάνει ο κ. Κερμπάτσος να τη διαβάσει για να μην εκτίθεται:

«Σκοπός του κέντρου είναι η εκπαιδευτική στήριξη των παιδιών για ένα χρονικό διάστημα της ημέρας, εκτός σχολικού ωραρίου, επίσης στους σκοπούς συμπεριλαμβάνεται η σωστή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου με την ατομική και οργανωμένη δραστηριότητα, η καλλιέργεια και διεύρυνση των κλίσεων, των δεξιοτήτων, η δημιουργικότητα και η αυτοέκφραση τους και τέλος η εξυπηρέτηση των γονέων.

Όλες οι υπηρεσίες του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών παρέχονται δωρεάν

Αυτά που λέει ο κ. Κερμπάτσος σε ποια μελέτη τα βρήκε…

Τη μελέτη αυτή τη συνέταξα ακλουθώντας κατά γράμμα τις νέες επιταγές του Υπουργείου Παιδείας και του νόμου 3848 /2010, με τον οποίο στο επίκεντρο μπαίνει ο μαθητής και ειδικότερα για την ειδική εκπαίδευση ακολουθούνται οι αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, όπου τις δυσκολίες μάθησης τις χρεώνεται το εκπαιδευτικό σύστημα και όχι ο μαθητής, όπως συνέβαινε με το ιατρικό μοντέλο, όπου το πρόβλημα το χρεώνεται ο μαθητής και υπάρχει η αντίληψη των απροσάρμοστων μαθητών και μαθητριών που στέλνονται σε ψυχολόγους και ειδικά ψυχοπαιδαγωγικά κέντρα.  Αυτό δηλαδή που θέλει να κάνει ο κ. Κερμπάτσος, προσβάλλοντας γονείς και μαθητές.

Καλά θα κάνει ο οδοντίατρος και όχι εκπαιδευτικός κ. Κερμπάτσος να διαβάσει ποιο είναι το πλαίσιο που ισχύει σήμερα στην ελληνική ειδική εκπαίδευση και να μάθει ότι η Δομή απευθυνόταν σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και όχι αυτό που πιστεύει ότι ήταν.

Επίσης πρέπει να σημειώσω στον κ. Κερμπάτσο ότι για τη μελέτη έλαβα το ποσό περίπου των 4.000 ευρώ καθαρών, ενώ στην αγορά οι αντίστοιχες μελέτες στοιχίζουν πάνω από 10.000 ευρώ, όπως είναι γνωστό. Επιπρόσθετα, ενώ θα μπορούσα, αφού είχα το μαχαίρι και το καρπούζι, να φροντίσω να εξασφαλίσω μισθό 1.500 ευρώ για τον εαυτό μου και με απευθείας ανάθεση θέση εκπαιδευτικού, δηλαδή αυτά που κάνει η σημερινή δημοτική αρχή Βουρνού της οποία είναι μέλος ο κ. Κερμπάτσος και τα ίδια κάνει βέβαια και στη ΔΗΚΕΧ, δε συνέδεσα τίποτα τέτοιο με τη μελέτη και σε συνεργασία με την τότε διοίκηση  βγήκε προκήρυξη, που ακολουθούσε το θεσμικό πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας και υπήρχε ξεκάθαρη μοριοδότηση και καθαροί μισθοί περίπου 8 ευρώ την ώρα για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς που θα προσλαμβάνονταν.

Όταν βγήκε η προκήρυξη μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών έκανε τα χαρτιά του, ανάμεσα και εγώ και έχοντας μεγάλη προϋπηρεσία, βαθμό πτυχίου, 2 μεταπτυχιακά κτλ, προσλήφθηκα ως εκπαιδευτικός με καθαρό μισθό τον μήνα 290 ευρώ!

Σε όλα αυτά που είναι η κουτάλα κ. Κερμπάτσο… Απάντα… Που είναι η κουτάλα στα 4.000 ευρώ για τη σύνταξη της μελέτης και στα 290 ευρώ τον μήνα… που είχα ως εκπαιδευτικός;

Όλοι οι πολιτικοί συνηθίζουν να μου επιτίθενται ως αντίποινα για άρθρα που δημοσιεύονται στη ChiosPress και προσπαθούν να με συκοφαντήσουν. Το γεγονός είναι ότι στην εν λόγω εφημερίδα φιλοξενούνται όλες οι απόψεις και έχουν φιλοξενηθεί απόψεις ακόμη και σε βάρος της παράταξης της ΕΠΣ Χίου, της οποίας είμαι εκλεγμένος μέλος και σήμερα κατέχω τη θέση του Αν. Γενικού Γραμματέα, καθώς διακρίνω πάντα τα προσωπικά μου από τη ChiosPress και την ενημέρωση που παρέχει και ποτέ δεν λογοκρίνω ούτε αναμιγνύομαι στις αναρτήσεις συνεργατών μου.

Τέλος, καλώ τον κ. Κερμπάτσο να απαντήσει δημόσια εάν υπάρχει μελέτη γι’ αυτό που πάει να κάνει; Και εάν όχι, ποια η σκοπιμότητά του εγχειρήματος και πώς προέκυψε η ανάγκη;

ΥΓ. Εκβιασμός δεν είναι όταν ενημερώνεις ότι θα προβείς στην άσκηση των νομίμων δικαιωμάτων σου, αλλά ο εκβιασμός ως έννοια αναφέρεται σε εγκληματική ενέργεια και καλά θα κάνει ο κ. Κερμπάτσος να μάθει τι σημαίνουν οι λέξεις που χρησιμοποιεί, διαφορετικά θα δέχεται συνεχώς μηνύσεις.