Γαστρονομία / Διασκέδαση

18/6/18 14:49

τελ. ενημ.: 17/9/18 13:49

Γευστικές ιδέες για ένα θρεπτικό πρωινό & ένα νόστιμο δεκατιανό σνακ

Πόσες φορές  έχουμε ακούσει ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας; Η έλλειψη ενέργειας στη διάρκεια της ημέρας και ειδικά εν ώρα εργασίας είναι συχνό φαινόμενο για όσους παραμελούν το πρωινό τους και δεν φροντίζουν να καταναλώσουν ένα θρεπτικό σνακ κατά τη διάρκεια της μέρας.

Και οι δύο περιπτώσεις αποτελούν σημαντικά διατροφικά λάθη.  Ευθύνονται τόσο για την έλλειψη ενέργειας, όσο και για την αύξηση βάρους, αφού με αυτό τον τρόπο προκαλούνται αρνητικές συνέπειες στον μεταβολισμό.

The first thing I do when I get up, I HAVE BREASKFAST! (Το πρώτο πράγμα που κάνω μόλις ξυπνήσω, είναι να πάρω πρωινό)

Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Τροφοδοτεί με ενέργεια και όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά τον οργανισμό. Με το πρωινό σταματάει (break) η «νηστεία» (fast) του ύπνου και ενεργοποιείται ο οργανισμός για νέες καύσεις. Με αυτό τον τρόπο, το σώμα μας αποκτά ενέργεια για να ξεκινήσει να αποδίδει και την ίδια στιγμή, με τις σωστές καύσεις επιτυγχάνεται η διατήρηση ενός υγιεινού βάρους.

Το πρωινό, όμως, είναι και μια συνήθεια. Αν δεν ξεκινήσει κανείς να τρώει πρωινό συστηματικά, δεν πρόκειται να το συνηθίσει και άρα να το εντάξει στην καθημερινότητά του. Για να σας δελεάσουμε λίγο παραπάνω, ο διαιτολόγος Στυλιανός Κάρλος* προτείνει μερικές θρεπτικές και νόστιμες ιδέες για πρωινό:

  • Τα δημητριακά είναι κλασική επιλογή για πρωινό. Δοκιμάστε παρασκευάσετε εύκολα τα δικά σας σπιτικά δημητριακά με: βρώμη (500γρ), σταγόνες σοκολάτας (50γρ), ξηρούς καρπούς ανάμεικτους ωμούς ανάλατους (200γρ), ψιλοκομμένα αποξηραμένα φρούτα ανάμεικτα (100γρ). Συνοδεύστε τα με ένα ποτήρι γάλα.

  • Μπορείτε ακόμα να αντικαταστήσετε το γάλα με γιαούρτι μαζί με δημητριακά & μέλι!

  • Επιλέξτε μπάρες δημητριακών σπιτικές (συνταγή: Σπιτικά δημητριακά - νερό – μέλι - ταχίνι και ψήσιμο στο φούρνο)!

  • Δοκιμάστε επίσης φρυγανισμένο ψωμί με ταχίνι, μέλι μαζί με γιαούρτι & ξηρούς καρπούς.

  • Γιατί όχι μια κρέπα με γιαούρτι, μέλι & ξηρούς καρπούς!

  • Ή μια νόστιμη κρέμα δημητριακών με φρούτα!

  • Νόστιμη επιλογή είναι και μια μπάρα δημητριακών στιγμής (Σπιτικά δημητριακά-νερό-μέλι-ταχίνι και ψήσιμο στη τοστιέρα) μαζί με δροσερό γιαούρτι!

Ενδιάμεσο σνακ ή δεκατιανό: ο «φρουρός» της ενέργειας

Ακόμα κι αν έχετε απολαύσει ένα θρεπτικό πρωινό, οι ώρες στη δουλειά μέχρι το μεσημεριανό φαγητό δεν πρέπει να μένουν κενές! Το ενδιάμεσο σνακ τροφοδοτεί τον οργανισμό με απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να συνεχίσει τις καύσεις και την ομαλή λειτουργία του, διατηρώντας υψηλό & υγιή μεταβολισμό. Με ένα ενδιάμεσο σνακ ή δεκατιανό συντηρείται η παροχή ενέργειας που έχετε λάβει με το πρωινό, μέχρι να φορτίσετε ξανά τις «μπαταρίες» σας με το μεσημεριανό γεύμα.


Θρεπτικό στοιχείο για το ενδιάμεσο σνακ αποτελούν οι υδατάνθρακες. Η συνεχής παροχή υδατανθράκων στον οργανισμό παρέχει σταθερή ενέργεια και αποτρέπει την αρνητική αποθήκευση της (με τη μορφή λίπους). Παράλληλα, κατά τις ήπιες δραστηριότητες (περπάτημα, δουλειές σπιτιού, ήπια εργασία) συμβάλει στην καύση του ήδη αποθηκευμένου λίπους.


Ας δούμε όμως μερικές προτάσεις για ένα θρεπτικό, εύκολο & νόστιμο ενδιάμεσο σνακ για τη δουλειά:

  • Ετοιμάστε 2 φέτες ψωμί με τυρί, γαλοπούλα, μουστάρδα & πιπεριά.

  • Εναλλακτικά, 4 κριτσίνια με σουσάμι, γαλοπούλα, αγγουράκι ή 3 κρακεράκια με αυγό βραστό & ντοματίνια.

  • Δοκιμάστε επίσης, μερικά παξιμάδια με γραβιέρα & ντοματίνια.

  • Συστήνεται ακόμα, 2 φέτες ψωμί με φυστικοβούτυρο, μπανάνα & κανέλα ή 2 φέτες ψωμί με αβοκάντο, σολομό & ρόκα.

  • Εννοείται εξίσου θρεπτική μπορεί να είναι μια μπάρα δημητριακών με φρούτα!


*Ο Στυλιανός Κάρλος είναι πιστοποιημένος διαιτολόγος-διατροφολόγος & ιδρυτής του Nutr’n’cook, που προσφέρει: υπηρεσίες διαιτολογίας, διατροφική αξιολόγηση, ανθρωπομετρικές μετρήσεις, διατροφικές ετικέτες σε χώρους εστίασης, καθώς και σεμινάρια υγιεινής μαγειρικής.

Κλείστε ραντεβού σήμερα με το Nutr’n’cook στα τηλ. 22711 05399 & 694 652 0583 από Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-21:00 στη Ροδοκανάκη 31, Χίος.

Για περισσότερα διατροφικά νέα ακολουθήστε τη σελίδα του Nutrncook στο facebook.

 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση