3.8.2017 14:21

«Εικόνες μητρός Ηγαπημένου»

ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ των εικόνων της Παναγίας εκθέτει ο Ν. Φράσκος στη Δημοτική Πινακοθήκη

Την εξέλιξη των εικονογραφικών τίτλων της Παναγίας μέσα στους αιώνες,  πώς εξελίσσεται από μια Παναγία μόνη ή με το Χριστό μικρό  σε όλες τις μορφές που έχει πάρει έως σήμερα, παρουσιάζει  ο αγιογράφος Νίκος Φράσκος στην έκθεση αγιογραφίας με τίτλο «Εικόνες μητρός ηγαπημένου» που εγκαινιάστηκε στις 2 και ολοκληρώνεται στις 12 Αυγούστου στη Δημοτική  Πινακοθήκη

Είναι μια θεματική έκθεση  της μητέρας του Χριστού, του Αγαπημένου γιού. Εκτίθενται 50 έργα  τα οποία είναι  αποτέλεσμα πολλών χρόνων μελέτης και έρευνας.

« Είναι αντιπροσωπευτικές εικόνες  που υπάρχουν σε μεγάλα μουσεία, τις οποίες  ήθελα να τις παρουσιάσω  με στόχο να δώσω στον κόσμο να καταλάβει,  το πώς η εικόνα θεολογεί και  παρουσιάζει την εξέλιξη της Παναγίας από  μια απλή γυναίκα με ένα παιδί στη  μητέρα του Θεού, στη  μάνα όλων μας. Δεν είναι μια εικόνα που μας αρέσει ή όχι, αλλά μια εικόνα εξελισσόμενη. Το θέμα είναι ανεξάντλητο, υπάρχουν άπειρες Παναγίες σε διαφορετικές εκφράσεις και μορφές. Απλά εγώ παρουσιάζω μερικά αντιπροσωπευτικά δείγματα  για να καταλάβει ο κόσμος την εξέλιξη της μορφής της», τονίζει.

 Γι’ αυτό υπάρχει και μια ροή από τη δεξιά πλευρά όπως μπαίνουμε στο χώρο προς την αριστερή  για να μπορέσει  ο κόσμος να κατανοήσει, να συνδέσει αυτούς τους εικονογραφικούς τύπους.

«Ξεκινάμε από την Παναγία μόνη της και βλέπουμε πως εξελίσσεται σε Βλαχερνίτισσα, Οδηγήτρια της μονής  των Οδηγών δηλαδή,   σε Βρεφοκρατούσα, Γλυκοφιλούσα και πως  διαμορφώνεται όλο αυτό το φαινόμενο σε σχέση με τον Αναπεσόντα, να θυμίζει τον ύπνο, το θάνατο και την Ανάσταση».

Η  Pieta

Πολύ επιβλητική η εικόνα της Παναγίας που φιλά το νεκρό Γιό της, «αντίγραφο»  της Pieta των Καθολικών από εικόνα της Μονής Ιβήρων

 «Αυτή η εικόνα είναι η αντίστοιχη της Pietaτων Καθολικών, όπου στη Βυζαντινή έκφραση είναι αυτό που θα λέγαμε η αποκαθήλωση.  Είναι η σχέση μητέρας – γιού όπως στη Γλυκοφιλούσα, αλλά με νεκρό το γιό και  όρθιο μέσα στο μνήμα. Αυτή ονομάζεται «Η άκρα ταπείνωση» και προέρχεται από τη μονή Ιβήρων», μας πληροφορεί.

Προσωπικά έργα

Δουλεύει πολύ στον ελεύθερο χρόνο του, δημιουργεί έργα που δεν είναι παραγγελίες, δεν προορίζονται για πώληση, μαζεύονται  και παρουσιάζονται  κάποια στιγμή.                               Με την αγιογραφία ασχολείται από το 1980 και ταυτόχρονα  διδάσκει στο εργαστήριο αγιογραφίας του Ομηρείου, όπου και  εκεί διδάσκει και διδάσκεται  ταυτόχρονα, όπως τονίζει.

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ