20.7.2018 14:42

Ν. Μηταράκης: "Οι πύλες εισόδου στο νησί ανοίγουν και τις πόρτες της ανάπτυξης"

Αεροδρόμιο, λιμάνια, μαρίνες: Έργα υποδομής που αποτελούν κλειδί ανάπτυξης για τον τουρισμό και την οικονομία γενικά της Χίου.

Στόχος είναι η προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών: από την Ελλάδα, την Ευρώπη, την Τουρκία και τον υπόλοιπο κόσμο.

Πώς όμως θα γίνει αυτό όταν πρώτον δε μπορείς να έρθεις στο νησί και δεύτερον αν καταφέρεις να φτάσεις, η πρώτη εικόνα που έχεις, είναι απογοητευτική;

Έχουμε ένα αεροδρόμιο που εδώ και 20 χρόνια πρέπει να επιμηκυνθεί ο διάδρομοςαποπροσγειώσεων ώστε να μπορούν να απογειώνονται μεγαλύτερα αεροσκάφη, με πλήρες φορτίο. Πρέπει να αποκτήσει ένα σύγχρονο κτήριο επιβατών που να προσφέρει ασφάλεια και αξιοπρεπείς υπηρεσίες.

Έχουμε ένα λιμάνι για το οποίο δε μπορούμε να αποφασίσουμε πώς πρέπει να αξιοποιηθεί, και ένα κτήριο τελωνείου στο οποίο οι επισκέπτες κυρίως από την απέναντι ακτή στοιβάζονται, σε κακές συνθήκες και περνούν εκεί (λόγω χρονοβόρων διατυπώσεων) το μεγαλύτερο μέρος της εκδρομής τους.

Έχουμε ένα δεύτερο λιμάνι, στα Μεστά, που είναι ολοκληρωμένο, σύγχρονο με πόρους εθνικούς και ευρωπαϊκούς, και που δεν έρχονται πλοία.

Υπάρχουν 2 μαρίνες που θα μπορούσαν να είναι πόλος έλξης επισκεπτών με υψηλό εισόδημα και αγοραστική δύναμη. Η μαρίνα της πόλης της Χίου είναι σε διαδικασία παραχώρησης που άγνωστο είναι πότε θα ολοκληρωθεί. Η μαρίνα στα Λημνιά … «μπάζει νερά» το χειμώνα λόγω κακοτεχνιών.

Τα παραπάνω προβλήματα δεν είναι τυχαία, ούτε οφείλονται μόνο στη γενικότερη κακοδαιμονία της ελληνικής γραφειοκρατίας. Δείχνουν μια γενικότερη πολιτική αντιμετώπιση η οποία κορυφώθηκε κατά την τρέχουσα τετραετία 2015-2018. Κατά την προηγούμενη διακυβέρνηση και μέσα σε ελάχιστο χρόνο, μέσα στο 2014 είχαμε προχωρήσει ταχύτατα με την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων στο αεροδρόμιο, είχαμε εντάξει στο ΕΣΠΑ 1,2 εκ. € για την προστασία της λιμενολεκάνης στα Λημνιά, απελευθερώσαμε χρηματοδότηση για τις τελευταίες απαραίτητες εργασίες στα Μεστά.

Από τότε, αναδεικνύουμε διαρκώς και στηρίζουμε κάθε προσπάθεια προς την πρόοδο στα εν λόγω έργα.

Δεν αρκεί, να κάνουμε συσκέψεις και να επανεπιβεβαιώνουμε την πρόθεσή μας να βελτιώσουμε τις υποδομές. Επίσης, τα έργα αυτά δεν γίνονται από έναν, μεμονωμένα και αποσπασματικά.

Από την πρώτη στιγμή έχω ζητήσει συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων: της Περιφέρειας, του Δήμου, ημών των βουλευτών, των επιμελητηρίων. Γιατί μιλάμε για έργα που για να ολοκληρωθούν απαιτείται χρονικός ορίζοντας πέραν της τετραετίας. Δε μπορούμε να ξαναζήσουμε άλλο ένα «2015», όταν η πολιτική στροφή 180 μοιρών «πάγωσε» τα πάντα και πήρε πάνω από μια διετία στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να ξεπεράσει τις ιδεοληψίες και να αρχίσει σχεδόν από το 0 τις διαδικασίες. Κυρίως δε μπορούμε να χάσουμε την τρέχουσα προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ και τα κονδύλια που αναλογούν στη Χίο – και εκεί ο κίνδυνος είναι υπαρκτός, κυρίως ως προς το αεροδρόμιο.

Πρέπει να ενώσουμε δυνάμεις, ώστε οι πύλες εισόδου στο νησί να ανοίξουν ταυτόχρονα και τις πόρτες για την ανάπτυξη.

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ