30.11.2017 13:02

Τοποθετήστε το προϊόν σας στο μυαλό του καταναλωτή.

Το Positioning (τοποθέτηση προϊόντος) εκφράζει τη θέση που παίρνει ένα προϊόν ή υπηρεσία στο μυαλό του καταναλωτή. Η θέση αυτή καθορίζεται από τα στοιχεία που διαφοροποιούν ένα προϊόν ή υπηρεσία σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Η δημιουργία ενός productpositioning (χωροθέτηση προϊόντος), είναι μια σοβαρή απόφαση για μια επιχείρηση και θα πρέπει να λαμβάνεται με περίσκεψη. Για να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο positioning, θα πρέπει πρώτα να διερευνήσετε την αντίληψη που έχουν οι πελάτες ή οι τελικοί χρήστες του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Προσπαθήστε λοιπόν να μπείτε στα «παπούτσια» του καταναλωτή.

Στη συνέχεια μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο του μάρκετινγκ που ονομάζεται χάρτης αντίληψης όπως εμφανίζεται στο σχήμα πάνω

Εδώ ο χάρτης αντίληψης αναφέρεται στα προϊόντα του κλάδου των καλλυντικών. Δημιουργήστε ένα χάρτη αντίληψης για τον δικό σας κλάδο τοποθετώντας τα προϊόντα σας σε κάθε τεταρτημόριο, με τα αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού, με άξονα δύο μεταβλητές που είναι σημαντικές για το προϊόν σας.

Αφού κάνετε αυτή τη δουλειά προσπαθήστε:

  • Να δείτε αν η κατανομή των προϊόντων ακολουθεί μια λογική σειρά ή όχι, οπότε και υπάρχει πρόβλημα.
  • Μην τοποθετείτε τα δικά σας προϊόντα στο τεταρτημόριο που τα τοποθετούν όλοι.
  • Ανακαλύψτε το «κενό» στον χάρτη που μόλις σχεδιάσατε και αμέσως μετά δείτε αν έχετε την δυνατότητα να το καλύψετε, δημιουργώντας ένα καινούργιο προϊόν ή υπηρεσία, μοναδικό για αυτήν την αγορά.

Αν μια επιχείρηση καταφέρει να δώσει ένα προϊόν στην αγορά, που είναι μοναδικό για τον καταναλωτή, και φυσικά καλής ποιότητας τότε αυτή η επιχείρηση έχει μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας.

 

 

Ειδήσεις σήμερα. Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Τα νέα της Χίου κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας. Γίνετε συνδρομητής της εφημερίδας «πολίτης» συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα εδώ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ