Άποψη / Ανάλυση

14/11/2017 - 09:46
Αρθρογράφος: Νίκος Γεωργούλης

Ενδείξεις περιορισμένης ανοχής στη δημοσιότητα

Χρόνια ολόκληρα καλλιεργήθηκε η αντίληψη ότι η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών οφείλει να αντιμετωπίζεται ως «άβατο». Κάθε προσπάθεια να φωτιστούν πτυχές της λειτουργίας της σκόνταφτε στον διοικητικό αντίλογο η Ένωση είναι επιχείρηση, επομένως βλάπτει τα συμφέροντα της κάθε είδους δημοσιότητα. Η φιλοσοφία αυτή, που κορυφώθηκε επί διοικήσεως Μονίαρου, απέκρυπτε δυο παραμέτρους. Η Ένωση δεν είναι μια συνηθισμένη επιχείρηση. Έχει μονοπωλιακή λειτουργία, οπότε μάλλον δεν κινδυνεύει από τον ανταγωνισμό, και μια πολυμετοχική, συνεταιριστική σύνθεση, οπότε τα του οίκου της ενδιαφέρουν πρώτιστα τους χιλιάδες μαστιχοπαραγωγούς.

Η σημερινή, νέα διοίκηση επαγγέλθηκε προεκλογικά ότι δεν είναι δυνατόν η συγκεκριμένη αντίληψη να διαιωνίζεται. Τελευταία, ωστόσο, δείχνει αργά αλλά σταθερά να διολισθαίνει προς την ίδια κατεύθυνση. Πρόσφατα ο πρόεδρος της Ε.Μ.Χ. επέκρινε την κυκλοφορία στο διαδίκτυο ενός εξαιρετικού video το οποίο παρουσίαζε το πλύσιμο του μαστιχιού, επικαλούμενος τη διάδοση της τεχνογνωσίας … στους Τούρκους.

Πριν λίγα εικοσιτετράωρα … άρπαξε από τα μούτρα το Β. Μυριαγκό γιατί τόλμησε να δημοσιοποιήσει την άποψη ότι είναι αναγκαία η παροχή τεχνογνωσίας στους παραγωγούς σε φάσεις όπως το καθάρισμα ή το πλύσιμο. Που βρίσκονταν το μεμπτό; Τα ίδια τα κορυφαία στελέχη της σημερινής διοίκησης προεκλογικά διατείνονταν ότι η Ένωση έχει αμελήσει αβοήθητο τον μαστιχοπαραγωγό στην κοπιώδη εργασία του.

Η προσπάθεια που καταβάλλεται στην Ένωση σήμερα επουδενί δεν μηδενίζεται. Είναι ευδιάκριτη μια διάθεση εκσυγχρονισμού στη λειτουργία της ως δομής, έστω κι αν δεν έχουν προχωρήσει στον αναμενόμενο βαθμό οι εξαγγελίες για αξιολόγηση όλων των διοικητικών στελεχών της. Ωστόσο η τάση η Ε.Μ.Χ. να απαγκιστρωθεί από τη νοοτροπία ενός συνεταιριστικού μηχανισμού και σταδιακά να λειτουργεί με τις ταχύτητες της ιδιωτικής οικονομίας βελτιώνει διαρκώς τη θέση και την εικόνα της.

Είναι λάθος να παρασυρθεί ο πρόεδρος της από τη λογική προκατόχων του, μια φιλοσοφία με αντοχές, ως φαίνεται, και στη σημερινή διοίκηση. Όσο περισσότερος διάλογος, τόσο πιο ωφελημένος ο παραγωγός και οι απαιτήσεις του από το Συνεταιρισμό του. Ο Γιώργος Τούμπος εκλέχτηκε με την εντολή να τα αλλάξει όλα. Ήρθε ο καιρός να αλλάξει και τον τρόπο επικοινωνίας της Ένωσης. Θα της προσφέρει μια εξαιρετική υπηρεσία. Το φοβικό σύνδρομο δεν ταιριάζει στην ηγέτιδα δύναμη της τοπικής μας οικονομίας.