Οικονομία

10/8/18 12:49

τελ. ενημ.: 10/8/18 12:54

Η Μυτιλήνη κατάφερε αυτό που προσπάθησε ανεπιτυχώς η Χίος

Απευθείας αεροπορική σύνδεση με την Σμύρνη από την Ege Jet τη στιγμή που οι Τούρκοι περιορίζουν αισθητά τις επισκέψεις τους στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου

Ένα ιδιαίτερα τολμηρό εγχείρημα, το οποίο χρόνια τώρα προσπαθεί να υλοποιήσει η Χίος ανεπιτυχώς, κατάφερε η γειτονική Λέσβος, που σε αγαστή συνεργασία με την Τουρκική μεγαλούπολη ανακοίνωσε τη δρομολόγηση αεροπλάνου απευθείας από τη Σμύρνη στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης.

Το εγχείρημα ανέλαβε να υλοποιήσει η τουρκική εταιρεία «EGE JET», με ένα μικρό αεροσκάφος LET 410, 19 θέσεων, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, θα πραγματοποιεί 6 πτήσεις την εβδομάδα από Πέμπτη έως και Δευτέρα.

 

Η πτήση

Το αεροσκάφος θα αναχωρεί από τη Μυτιλήνη στις 08:45 κάθε πρωί, με κόστος μεταφοράς μόλις 56,5 ευρώ και συνολική διάρκεια πτήσης τα 45 λεπτά.

Τα δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν την Πέμπτη 16 Αυγούστου και με βάση τον προγραμματισμό που υπάρχει στην «EGE JET» προβλέπεται να διαρκέσουν όλο το έτος, εφόσον υπάρχει και ανταπόκριση από το επιβατικό κοινό. Συγκεκριμένα, αναχωρήσεις από Μυτιλήνη θα υπάρχουν κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή και Δευτέρα στις 8:45.

Μάλιστα το Σάββατο θα υπάρχει και δεύτερη πτήση από το αεροδρόμιο «Οδυσσέας Ελύτης» της Μυτιλήνης στις 17:15 το απόγευμα. Αντίστοιχα, από το αεροδρόμιο «Adnan Menderes» της Σμύρνης οι πτήσεις θα αναχωρούν τις ίδιες μέρες στις 7:30 το πρωί και η δεύτερη του Σαββάτου στις 4 το μεσημέρι.

Ποια είναι η «Ege Jet»

Η «EGE JET» είναι μια ιδιωτική εταιρεία που δραστηριοποιείται στη σύνδεση με την Ελλάδα εκτελώντας αυτή τη στιγμή δρομολόγια προς τη Μύκονο, τη Σαντορίνη και τη Σάμο. Τα LET 410 είναι δικινητήρια αεροσκάφη, τσεχικής κατασκευής. Μετά τις βελτιωτικές εκδόσεις τους, μάλιστα, από το 1990 και έπειτα κατέχουν ένα εξαιρετικό ρεκόρ ασφαλείας στις πτήσεις τους.

Σωτήρια η απευθείας σύνδεση με τη Χίο

Όπως εξηγούν τουριστικοί πράκτορες του νησιού, η συγκεκριμένη εξέλιξη ίσως αποτελέσει σημαντικό πλήγμα για τον ήδη τραυματισμένο τουρισμό της Χίου, που το τελευταίο διάστημα μετρά σημαντικές απώλειες στις αφίξεις των Τούρκων που φθάνουν μέχρι και το 33% ανά μήνα.

«Αυτή τη στιγμή το κόστος για τον ερχομό ενός Τούρκου από τη Σμύρνη φθάνει περίπου τα 40 έως 45 ευρώ και έχει διάρκεια 1 ώρα από Σμύρνη για Τσεσμέ συν περίπου άλλες 2 ώρες για τη μετάβαση από τον Τσεσμέ στη Χίο συμπεριλαμβανομένης και της όποια αναμονής, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Με 10 επιπλέον ευρώ δίνεται η δυνατότητα σε κάποιον να μεταβεί σε ένα γειτονικό νησί με ελάχιστα παραπάνω χρήματα αλλά λιγότερη ώρα ταξιδιού και αναμονής. Αυτό μας προκαλεί μία σχετική ανησυχία χωρίς επί του παρόντος να μπορούμε να πούμε ξεκάθαρα αν αυτή η σύνδεση θα γίνει αποδεκτή από τους Τούρκος επισκέπτες των νησιών και αν τελικά θα τύχει της στήριξής τους», εξήγησε τουριστικός πράκτορας της Χίου στον «π».

Για την ιστορία πάντως οι τουριστικοί πράκτορες εστιάζουν στο προηγούμενο εγχείρημα όπου ιδιωτική εταιρεία χρησιμοποίησε τη Χίο ως ενδιάμεσο σταθμό για τη μεταφορά τουριστών από την Τουρκία στη Μύκονο, κάτι που όμως έπεσε στο κενό εξαιτίας του υψηλού κόστους.

«Η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι προϊόν πολιτικής βούλησης. Οι γείτονές μας από τη Μυτιλήνη τα τελευταία 5 χρόνια επιχειρούν με κάθε τρόπο να συνδέσουν το νησί τους με τη Σμύρνη είτε ακτοπλοϊκώς, είτε αεροπορικώς, αντιλαμβανόμενοι τη δυναμική μίας μεγαλούπολης των 6 εκ. κατοίκων», ανέφεραν οι πράκτορες, διερωτώμενοι εάν αιρετοί ή επιχειρηματίες της Χίου έχουν επιχειρήσει στο παρελθόν αυτά που σήμερα κατάφερε η Μυτιλήνη με την επιμονή της.