06/10/2017 - 10:26
Τελ. ενημέρωση: 06/10/2017 - 10:28
Αρθρογράφος: PolitisChios

«Θέλουμε Ελληνικά κατώτερα πληρώματα, αλλά με διεθνείς όρους και τη διεθνή σύμβαση εργασίας»

Η Ελληνική ποντοπόρα εμπορική ναυτιλία θέλει να βάλλει περισσότερους Έλληνες στα κατώτερα πληρώματα της, αλλά για να παραμείνει ανταγωνιστική διεθνώς πρέπει να τους απορροφήσει με τους  διεθνείς όρους και με τη διεθνή σύμβαση εργασίας. Δεν θέλει να τους πληρώσει καλύτερα από τους ξένους, ακόμα κι αν έχουν περισσότερα προσόντα, αφού δεν δέχεται ότι τα Ελληνικά πληρώματα σε αυτό το επίπεδο είναι καλύτερα.

Ο Θεόδωρος Βενιάμης, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ήταν σαφής στη διάλεξη με θέμα «Ελληνική ναυτιλία, ανθρώπινο δυναμικό και ανάπτυξη» και στη δήλωση του στον «π», κατά τη διάρκεια της ανοικτής εκδήλωσης που διοργάνωσε  το Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Αμφιθέατρο της Σχολής Επιστημών της Διοίκησης  στο πλαίσιο της υποδοχής των νέων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών του Τμήματος.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι για τα κατώτερα πληρώματα οι μισθοί είναι πολύ καλοί, αρκεί κάποιος να θέλει να πάει στο βαπόρι. Αν θεωρεί ότι είναι λίγα, είναι απλό, να μην μπαρκάρει. 

Αντίθετα, οι Έλληνες αξιωματικοί πληρώνονται πολύ καλύτερα από τους αντίστοιχους άλλων χωρών, γιατί οι εφοπλιστές  θέλουν  την τεχνογνωσία τους.                                               

Αναφερόμενος στη σχέση εφοπλιστών – κυβέρνησης, τη χαρακτήρισε  άριστη, καλύτερη από όσο μπορεί να φανταστεί ο καθένας.

Αναλυτικά οι δηλώσεις Βενιάμη στον «π» στο αυριανό φύλλο. 

Πρέπει να βλέπουμε το δάσος, όχι το δέντρο

«π»: Με τον τίτλο που δώσατε στο τέλος της ομιλίας σας «αφήστε μας να είμαστε ανταγωνιστικοί», πως μπορεί αυτό να μεταφραστεί πρακτικά στη σημερινή οικονομική κρίση που βιώνουμε και με τα μέτρα  τα οποία έχουν  ληφθεί για  τη Ναυτιλία.

-Β.Θ: « Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με την κυβέρνηση, θέλουμε να είμαστε διεθνώς ανταγωνιστικοί, η ανταγωνιστικότητα δεν αφορά τη σχέση εφοπλιστών – κυβέρνησης. Η  σχέση αυτή είναι άριστη, είναι καλύτερη από όσο μπορείτε να φανταστείτε, η κυβέρνηση είναι καλή. Δεν έχουμε προβλήματα με την κυβερνητική πολιτική, θέλουμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί διεθνώς. Τα βαπόρια κινούνται διεθνώς, αυτό είναι το μέλημα μας και θέλοντας  να προσελκύσουμε κατώτερα πληρώματα  Έλληνες στα βαπόρια, λέμε ότι μπορούμε να τους φέρουμε με διεθνείς όρους και με  τη διεθνή σύμβαση εργασίας».

-«π»: Αν είναι καλύτεροι από τους ναυτικούς άλλων χωρών δεν πρέπει να έχουν καλύτερο μισθολόγιο;

- Β.Θ:« Μιλώ για τα κατώτερα πληρώματα, οι Έλληνες αξιωματικοί πληρώνονται πολύ περισσότερα, γιατί θέλουμε την τεχνογνωσία τους. Για τα κατώτερα πληρώματα οι μισθοί είναι πολύ καλοί, αρκεί κάποιος να θέλει να πάει στο βαπόρι.                               Ο κατώτερος μισθός ενός ναύτη είναι 1500 με 1800 δολάρια, αφαιρώντας τις κρατήσεις. Αν θεωρεί ότι είναι λίγα, είναι απλό, να μην μπαρκάρει.                                                                    Αυτή είναι η ανταγωνιστικότητα, δεν μπορεί να επιβαρύνει ένα βαπόρι το οποίο μετά θα πέσει σε κρίση και ο εφοπλιστής δεν θα έχει να πληρώσει τα ημερήσια έξοδα.  Πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί. Οι άλλοι Ευρωπαίοι πληρώνουν με τα διεθνή μισθολόγια, δεν μπορούμε εμείς να αποτελέσουμε εξαίρεση εις βάρος της ανταγωνιστικότητας, γιατί θα χάσουμε το τραίνο της πληρότητας και θα πάψουμε να είμαστε επιτυχημένοι».

 –«π»: Αν είναι καλύτεροι από άλλους δεν πρέπει να αμείβονται ανάλογα με τα προσόντα τους;

«Και οι άλλοι πιστεύουν ότι είναι καλύτεροι, όλοι είναι καλοί. Πρέπει να παραμείνουμε σε διεθνή ανταγωνιστική ρότα, αν το χάσουμε αυτό, έχουμε χάσει το νόημα της ζωής. Μη βλέπουμε το δέντρο, πρέπει να βλέπουμε το δάσος».