11/01/2017 - 14:48
Τελ. ενημέρωση: 11/01/2017 - 16:20
Αρθρογράφος: Παντελής Φύκαρης

Στ. Μιχαηλίδης: «Δεν έχουμε την πολυτέλεια να πετάξουμε κι άλλα χαμένα χρήματα»

ΘΕΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟ MASTER PLAN ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΣΤΕΡΙΣΚΟΥΣ, ΛΕΕΙ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤΟΝ «π» ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΧΙΟΥ

Θετικό βήμα προς την κατεύθυνσης της αξιοποίησης όλων των δυνατοτήτων που προσφέρονται μέσα από την αναβάθμιση του υφιστάμενου λιμένα της Χίου, χαρακτηρίζει, σε συνέντευξή του στον «π», την εκπόνηση του Master Plan o Σταύρος Μιχαηλίδης.

Όντας από τους ελάχιστους που γνωρίζουν τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του κεντρικού λιμένα, καταθέτει μέσω του politischios.gr τις δικές του επισημάνσεις υπογραμμίζοντας όμως ότι η Χίος δεν έχει πλέον την πολυτέλεια να πετάξει κι άλλα χαμένα χρήματα.

«Δεν έχουμε πια την πολυτέλεια να σπαταλάμε άλλα χαμένα χρήματα. Έχουμε σπαταλήσει χρήματα για να φτιάξουμε 16 αλιετικά καταφύγια από τη Δασκαλόπετρα μέχρι νότια που δεν αποδίδει σε τίποτα κανένα από αυτά. Κάναμε μαρίνες που δεν δουλεύουν, κάναμε ένα υπέροχο λιμάνι όπως αυτό της Λαγκάδας. Γι’ αυτό λέω ότι για οτιδήποτε κάνουμε από εδώ και πέρα πρέπει να επιδιώξουμε το 100% των επιδιωκώμενων στόχων», ανέφερε ο ίδιος.

Ο κ. Μιχαηλίδης επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι η είσοδος και η εξυπηρέτηση των επιβατών για όλες τις γραμμές θα πρέπει να γίνεται από ένα σημείο και όχι από πολλά όπως προβλέπει το Master Plan ενώ έθεσε και το ζήτημα της Ασφάλειας του Λιμένα το οποίο χαρακτήρισε ως κεφαλαιώδες για τα επόμενα χρόνια αφού ο κόσμος κινείται σε περιβάλλον ανασφάλειας.

Ο ίδιος εστίασε και στην απουσία συνολικού σχεδιασμού όλων των λιμενικών εγκαταστάσεων της Χίου λέγοντας ότι η συνεκμετάλλευση όλων των υποδομών που διαθέτει το νησί είναι προαπαιτούμενο για τη βιωσιμότητά τους τα επόμενα χρόνια.

Από τα όσα είπε δεν ξέφυγε ούτε η εμπλοκή του ΤΑΙΠΕΔ, σημειώνοντας ότι θα πρέπει να ξεκαθαρίσει πριν ξεκινήσουν οι μελέτες και τα έργα το ιδιοκτησιακό καθεστώς της νότιας πλευράς του λιμένα το οποίο αυτήτη στιγμή ανήκει στο Ταμείο Αξιοποίησης της Περιουσίας του Δημοσίου.

Κλείνοντας ο κ. Μιχαηλίδης δεν παρέληψε να αναφερθεί και στη χρηματοδότηση των έργων που όπως εξήγησε θα πρέπει μετά την κατασκευή να λειτουργήσουν με ιδιωτικοοοικονομικά κριτήρια και όχι με όρους δημοσίου. Γι’ αυτό όπως είπε, είναι απαραίτητη η μετατροπή του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου σε ανώνυμη εταιρία καθώς και η πιθανή εμπλοκή ιδιωτικών κεφαλαίων στο νέο εγχείρημα.