12.12.2013 14:02

Πρόγραμμα πλήρους πεζοδρόμησης του κέντρου θέτει ο Δήμος Χίου

Διαπλάτυνση πεζοδρομίων σε Στ. Τσουρή και Μιχ. Λιβανού, μερική πεζοδρόμηση της οδού Κοραή, ανάπλαση οδού Μιχάλων και σχέδιο «φιλικής» πόλης για τα ΑΜΕΑ σε όλα τα σημεία του κέντρου

Μεγαλόπνοο, ανατρεπτικό αλλά και αναπτυξιακό ως προς την τελική του εφαρμογή είναι το σχέδιο που φιλοδοξεί να θέσει σε εκκίνηση ο Δήμος Χίου ξεκινώντας άμεσα από τις οδούς Στ. Τσουρή και Μιχ. Λιβανού όπου προβλέπεται η διαπλάτυνση των υφιστάμενων πεζορδομίων.

Η μέχρι σήμερα αποδοχή της ανάπλασης της Απλωταριάς από την πλειοψηφία των πολιτών και κυρίως η πεζοδρόμηση της, οδηγεί την Δημοτική Αρχή σε ακόμη πιο «παράτολμες» επιλογές που θα πλησιάσουν σημαντικά το σχέδιο για την λιγότερη δυνατή κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο της πόλης.

Από το ΕΣΠΑ οι πρώτες πιστώσεις για Τσουρή- Λιβανού

Για όσο ακόμη διατίθενται οι πιστώσεις του ΕΣΠΑ ο Δήμος Χίου δεν επιθυμεί να χάσει χρήματα. Με τις πρώτες 420.000 ευρώ που θα εξασφαλίσει θα ξεκινήσει την διαπλάτυνση των υφιστάμενων πεζοδρομίων στις οδούς Στ. Τσουρή (Ατσική) και Μιχ. Λιβανού.

Στην Στ. Τσουρή μεγάλα τμήματα του δρόμου δεν διαθέτουν καν πεζοδρόμιο ενώ την κατάσταση για τους πεζούς δυσχεραίνει σημαντικά η στάθμευση οχημάτων από την αριστερή ή την δεξιά πλευρά του δρόμου. Το έργο που θα εκτελεστεί σύντομα θα διαπλατύνει σε μεγάλο βαθμό τα πεζοδρόμια, έτσι ώστε να μην είναι δυνατή η στάθμευση οχήματος  παρά μόνο η διέλευση. Η διαπλάτυνση θα ξεκινήσει από την συμβολή της Στ. Τσουρή με την Καλαμπόκα και θα φτάσει μέχρι την συμβολή με την οδό Δελαγραμμάτικα, λίγο πιο πάνω από τον Αγ. Ιωάννη Θεολόγο.

Αντίστοιχη λογική θα έχει και η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στην οδό Μιχ. Λιβανού από τη συμβολή της με τις οδούς Βενιζέλου – Κουντουριώτη. Και εκεί όπως και σε άλλα σημεία, τα παρκαρισμένα δεξιά και αριστερά (και τις περισσότερες φορές ακόμη και πάνω στα πεζοδρόμια) αυτοκίνητα προκαλούν πολλά προβλήματα στους πεζούς. Οι διαπλάτυνση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα αφήνει περιθώρια στο δρόμο για την κυκλοφορία μονής ροής οχημάτων, ενώ προφανώς θα τοποθετηθούν κολονάκια που θα αποτρέπουν τη στάθμευση και τη στάση.

Μερική πεζοδρόμηση στην Κοράη

Ο φιλόδοξος σχεδιασμός θα επεκταθεί σύντομα και στην οδό Κοραή που διέρχεται μπροστά από την βιβλιοθήκη. Διαπλάτυνση των πεζοδρομίων δεξιά και αριστερά, απαγόρευση της στάθμευσης και δημιουργία μεγαλύτερων χώρων περιπάτου για τους επισκέπτες και τους μόνιμους κατοίκους θα αποτελέσουν το νέο σκηνικό. Και εκεί η κυκλοφορία θα γίνεται αυστηρά σε περιορισμένο χώρο ενώ θα δημιουργηθούν θέσεις για τους περιοίκους. Η επέκταση της πεζοδρόμισης της Κοραή θα συνδυαστεί και με εκείνη της οδού Ζολώτα ανάμεσα στο 11ο Δημοτικό και το ιστορικό  1ο Γυμνάσιο.

Μιχάλων όπως.... Διονυσίου Αεροπαγίτου

Στο γραφείο του Πολ. Λαμπρινούδη φτάνουν προτάσεις για την ανάπλαση της οδού Μιχάλων με χρήματα επίσης από το ΕΣΠΑ. Ο συγκεκριμένος δρόμος χρησιμοποιείται από δεκάδες μαθητές, φοιτητές και αθλητές (γειτνιάζουν Πανεπιστήμιο- 2ο Δημοτικό Ευαγγελίστριας- Γήπεδο- ΕΠΑΛ), κατάσταση που επιβάλει μεγαλύτερη ανάπλαση της περιοχής. Παρεμβάσεις εξωραϊσμού με καθίσματα, σημάνσεις, φωτισμό και πλακοστρώση, θα δώσουν στην οδό το στίγμα της χιώτικης... Διονυσίου Αεροπαγίτου κατά τα πρότυπα της πεζοδρόμησης περιμετρικά της Ακρόπολης.

ΠΟΛ. ΛΑΜΠΡΙΝΟΥΔΗΣ

«Να προσαρμοστούμε»

Στους λόγους που οι παρεμβάσεις χαρακτηρίζονται αναγκαίοι αναφέρθηκε ο Πολ. Λαμπρινούδης μιλώντας στον «π».

«Είναι δεδομένο ότι υπάρχουν χρόνιες ελλείψεις αισθητικής αναβάθμισης της πόλης που δεν μπορούν να γίνουν σε μια μόνο περίοδο. Στόχο με το στόχο φιλοδοξούμε να αλλάξουμε την εικόνα της πόλης και να δημιουργήσουμε υποδομές φιλικές για τον πεζό, τον επισκέπτη, τον μόνμο κάτοικο. Οι παραπάνω παρεμβάσεις σε αυτό και μόνο αποσκοπούν. Και είναι απαραίτητο, παρά τις δυσκολίες, να προσαρμοστούμε».

Φεύγει ο ποδηλατόδρομος προς το παρόν

Αν και αποτελούσε  επιθυμία δεκάδων ποδηλατών που προσδοκούσαν στην κατασκευή του, ο ποδηλατόδρομος στην παραλιακή ζώνη του αεροδρομίου προς το παρών παγώνει. Αιτία αποτελεί η παράκαμψη που επιβάλλεται στον οδικό άξονα από το ύψος του Βιολογικού Καθαρισμού έως τα φανάρια της Φάρκαινας για την επέκταση του διαδρόμου του αεροδρομίου που δυστυχώς καθυστερεί, με αποτέλεσμα να παρασύρει και την κατασκευή του δρόμου των ποδηλατών. Παρόλα αυτά, ό Δήμος προσανατολίζεται να προβεί σε άλλες παρεμβάσεις εντός της πόλης για τους ποδηλάτες, αναγνωρίζοντας και την ολοένα μεγαλύτερη ενασχόληση των πολιτών με το ποδήλατο.

Πρόσβαση για τα ΑμΕΑ

Στα σχέδια των πεζοδρομήσεων και βελτιώσεων των κεντρικών οδών του κέντρου για πρώτη φορά γίνεται ειδική μνεία στις ανάγκες των ΑμΕΑ. Σε κάθε διαπλάτυνση ή παρέμβαση που θα γίνει θα δημιουργηθούν ειδικές ράμπες για αναπηρικά αμαξίδια, ειδικές διαγραμμίσεις ενώ θο Δήμος προμηθέυεται με χρήματα του ΕΣΠΑ ειδικό αυτοκίνητο (80.000 ευρώ) που θα μπορεί να μεταφέρει μέσα στο κέντρο όσους έχουν κινητικά προβλήματα.

 

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ