15.1.2017 16:46

Αναγκαίο όσο και απαραίτητο

Μονόδρομος για την ανάπτυξη του νησιού και την αναβάθμιση συνολικά και των άλλων λιμενικών υποδομών αποδεικνύεται η επέκταση του υφιστάμενου κεντρικού λιμένα τα επόμενα χρόνια, όπως κατέδειξαν με τις τοποθετήσεις τους το σύνολο των ομιλητών στην εκδήλωση – παρουσίαση του master Master Plan γύρω από το δεδομένο πρόβλημα.

Κεντρικό ρόλο στην υλοποίηση του οραματικού σχεδίου, πέρα από το Λιμενικό Ταμείο, διαδραματίζει το Ναυτιλιακό Κέντρο Έρευνας και Παράδοσης «Μαρία Τσάκος», υπό την μέριμνα και καθοδήγηση του οποίου ολοκληρώθηκε η υλοποίηση της Μελέτης Ανάπτυξης του λιμανιού μας, που ανοίγει το δρόμο για διεκδίκηση και κατασκευή τα επόμενα χρόνια.

Η ανάγκη είναι δεδομένη

Με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο στην χθεσινή εκδήλωση – διαβούλευση, τόσο οι εκπρόσωποι της πολιτείας, όσο και η μελετητική ομάδα του Master Plan αλλά και οι εκπρόσωποι τουριστικών φορέων, αναφέρθηκαν στην αναγκαιότητα να προχωρήσει η αναβάθμιση του λιμένα καθώς μόνο έτσι θα παρασύρει συνολικά το νησί στην επιθυμητή τουριστική ανάκαμψη. Προς αυτή την κατεύθυνση, ακόμη και ο Γ.Γ. Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας Γ. Θεοτοκάς, αναγνώρισε την αναγκαιότητα, υποστηρίζοντας ότι εφόσον όλα ολοκληρωθούν σε επίπεδο σχεδιασμού η Πολιτεία θα κοιτάξει σοβαρά τις προοπτικές χρηματοδότησης και ένταξης που υπάρχουν. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος των εταιριών κρουαζιέρας κ. Κόντες αφού παρουσίασε στοιχεία για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας σε νέους προορισμούς (καθώς κλασσικοί προορισμοί δείχνουν να έχουν τελματώσει) υπερθεμάτισε της επέκτασης του λιμένα αναφέροντας πως η γειτνίαση με την Τουρκία σε συνδυασμό με τις σύγχρονες υποδομές που θα δημιουργηθούν, θα καταστήσουν την Χίο μία σοβαρή επιλογή.

Μάλιστα αναπτύσσοντας τα σχέδια των εταιριών κρουαζιέρας, ανακοίνωσε ότι σύντομα η Αλεξανδρούπολη θα μετατραπεί σε έναν κόμβο για 3ημερες, 4ημερες και 7ημερες εκδρομές, κυρίως για Τούρκους και επισκέπτες από Ανατολικές χώρες που επιθυμούν να φτάσουν στα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

«Εφόσον η Μήλος κατάφερε να διπλασιάσει σε έναν χρόνο τις προσεγγίσεις πλοίων, η Χίος μπορεί σαφώς να μετατραπεί σε προορισμό με πολλά πλεονεκτήματα», υπογράμμισε.

Πλήρες σχέδιο με πολλές προβλέψεις

Στην εκδήλωση κλήθηκαν και ανέλυσαν το Master Plan οι μελετητές και αρχιτέκτονες που το έφεραν σε πέρας. Η εταιρία «Τρίτων και Συνεργάτες»  εκπροσωπήθηκε από τον κ. Παναγόπουλο που με μεγάλη επάρκεια αναφέρθηκε στον σχεδιασμό, απαντώντας σε ζητήματα που αφορούν στους ανέμους, τις περιπτώσεις πρόσδεσης των πλοίων ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας , στις χερσαίες εγκαταστάσεις που θα αναπτυχθούν, στην μαρίνα που θα δημιουργηθεί εσωτερικά του λιμένα, καθώς και σε πολλά άλλα δεδομένα που έπρεπε να συνυπολογιστούν κατά τον σχεδιασμό. Για τη μελετητική ομάδα η πρόκληση ήταν το Master Plan να διαθέτει πρόβλεψη για τις ανάγκες που μπορεί να προκύψουν μετά από 40 χρόνια. «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο λιμένας υστερεί στις ανάγκες της εποχής που απευθύνεται. Το Master Plan εξασφαλίζει όλα τα εχέγγυα για το Λιμενικό Ταμείο να μπορεί να παρέμβει σε όποιο σημείο θέλει, όποτε θέλει, καθώς και να μετατρέψει τον σημερινό λιμένα σε έναν κόμβο που θα παρασύρει το νησί προς τα εμπρός, προς την ανάπτυξη.

Από το ίδιο βήμα ο αρχιτέκτων του έργου εξήγησε λεπτομέρειες αναφορικά με τις χερσαίες δυνατότητες που θα έχει ο λιμένας κατά την ολοκλήρωσή του. Στην έκταση των 30 στρεμμάτων που θα δημιουργηθεί θα αναπτυχθούν κτιριακές εγκαταστάσεις, πάρκινγκ κατοίκων, πάρκινγκ επισκεπτών του λιμένα και ένας ακόμη για τους χρήστες της μαρίνας. Σε κάθε τέτοιο χώρο η παρουσία πρασίνου είναι έντονη και όπως εξηγήθηκε αναγκαία. «Την απάντηση στην αγωνία του κυκλοφοριακού φόρτου που θα πρέπει να εξυπηρετείται, δίνει η παρουσία της γέφυρας που θα κατασκευαστεί νότια των νέων χερσαίων χώρων, περιμετρικά του Ν.Ο. Χίου και με έξοδο στην συμβολή των οδών Λεωφ. Ενώσεως και Πατελίδα, από όπου θα διοχετεύονται τα οχήματα», υπογραμμίστηκε στην τοποθέτηση.  

Τα δεδομένα με το αεροδρόμιο και η απάντηση της Υ.Π.Α.

Βασική παράμετρος για την υλοποίηση του σχεδίου αποτελεί η άποψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αναφορικά με τις υψομετρικές ανάγκες που προκύπτουν στην γειτνίαση με το αεροδρόμιο. Σύμφωνα με τους μελετητές, το μέγιστο ύψος στην περιοχή επέκτασης του λιμένα είναι περίπου 35- 40μ., δηλαδή μπορεί να εξυπηρετηθούν πλοία που έχουν το ύψος του «Νήσος Ρόδος».  «Αναμένουμε την άποψη της Υ.Π.Α. θεωρώντας ότι μπορεί να προκύψει κάποια διαφορά. Σε κάθε περίπτωση αυτά τα ύψη δείχνουν να είναι κατάλληλα», αναφέρθηκε σχετικά.

Θετικές ως προς το σχεδιασμό τοποθετήσεις

Στην εκδήλωση τοποθετήθηκαν ο βουλευτής Χίου του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρ. Μιχαηλίδης, ο δήμαρχος Χίου Μαν. Βουρνούς, ο αντιπεριφερειάρχης Στ. Κάρμαντζης, ο πρώην υπουργός και πρόεδρος του Ο.Λ.Π. Γ. Ανωμερίτης, ο καθηγητής του πανεπιστημίου Πειραιά Κ. Χλωμούδης και πολλοί άλλοι, ενώ τον συντονισμό είχε αναλάβει ο κ. Ευθ. Μητρόπουλος από το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος».

Αν και μέχρι το τέλος αναμένονταν από τον καπετάν Παν. Τσάκο κάποια τοποθέτηση του ιδίου ή του Ιδρύματος αναφορικά με τις προθέσεις  χρηματοδότησης μέρους των μελετών, αυτό τελικά δεν έγινε, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θα ακολουθήσει ίσως κάποια άλλη ενημέρωση.

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ