Χωριά

16/4/18 10:50

τελ. ενημ.: 16/4/18 10:57

ΒΙΝΤΕΟ | Μία κινηματογραφική παραγωγή για τις ομορφιές της Αμανής

Πηγή φώτο: Μ. Πλακίτσης.
Πηγή φώτο: Μ. Πλακίτσης.

Τι είναι η Αμανή; Τι συναισθήματα βιώνει ο επισκέπτης της; Ποια τα χαρακτηριστικά της και ποιες λέξεις μπορούν να την περιγράψουν; Σε αυτά τα ερωτήματα επιχειρεί να απαντήσει η πρώτη οργανωμένη απόπειρα ανάδειξης της Αμανής με τίτλο: «Η Αμανή είναι το σπίτι μας…»

Εμπνευστής του συγκεκριμένου τηλεοπτικού πρότζεκτ είναι η εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος για ζητήματα Αμανής Β. Ποταμούση, η οποία κατάφερε να συγκεντρώσει, μέσω ιδιωτικής χορηγίας, το ποσό που απαιτούνταν για τα γυρίσματα ενώ κατάφερε να εντοπίσει και το κατάλληλο άτομο για την υλοποίησή του, τον επίσης Χιώτη Μαρκέλλο Πλακίτση.

Το εγχείρημα

Η ανάγκη μίας οργανωμένης προβολής της Αμανής διατυπώθηκε για πρώτη φορά στην αρχή της δημοτικής θητείας Βουρνού. Από τότε μέχρι σήμερα, για διάφορους λόγους, οι όποιες σκέψεις δεν έφθασαν ποτέ στο στάδιο της υλοποίησης. «Αυτό δεν σήμαινε ότι αυτή η ιδέα ξεχάστηκε. Απεναντίας. Δουλέψαμε πολύ, βρήκαμε ανθρώπους να μας στηρίξουν καλύπτοντας το κόστος και είμαστε τυχεροί που αυτή τη δουλειά την ανέλαβε ο Μαρκέλλος Πλακίτσης, αφού μας μείωσε αισθητά το κόστος παραγωγής, αποτελώντας και ο ίδιος στην ουσία χορηγός αυτού του εγχειρήματος», ανέφερε στον «π» η Β. Ποταμούση.

Στόχος των γυρισμάτων είναι να αναδειχθεί η κάθε γωνιά της Αμανής ξεχωριστά μέσα από τις ιστορίες ανθρώπων που έφυγαν και επέστρεψαν στον τόπο τους.

«Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι μέσα από ένα σενάριο που βασίζεται στο συναίσθημα να αναδειχθεί η τοπική ιστορία, η παράδοση, τα προϊόντα και οι άνθρωποι της Αμανής» εξήγησε η Β. Ποταμούση, συμπληρώνοντας ότι το πρότζεκτ χωρίζεται σε δύο στάδια. Το πρώτο θα προβάλλει συνολικά την Αμανή και το δεύτερο θα αποτελείται από επιμέρους σποτάκια τα οποία θα προβάλλονται σταδιακά.

«Προσπαθούμε να αποτυπώσουμε τα συναισθήματα»

Τα παιδικά του χρόνια είναι γεμάτα από αναμνήσεις της Βολισσού. Ο Μαρκελλος Πλακίτσης είναι ο άνθρωπος που επιλέχθηκε να υλοποιήσει το εγχείρημα της τηλεοπτικής προβολής της Αμανής και όχι άδικα. «Τίποτα στην Αμανή δεν είναι το ίδιο, όχι μόνο σε σχέση με άλλα μέρη όπως η Αθήνα αλλά ακόμα και με την πόλη της Χίου. Η Αμανή είναι το σπίτι μας, είναι όλες οι αναμνήσεις που έχουμε, είναι αυτό που νιώθουν οι πρωταγωνιστές των σποτ όταν γυρνούν πίσω μετά από χρόνια και δεν έχει αλλάξει τίποτα», αναφέρει στον «π» και συνεχίζει: «Για εμάς το βασικό είναι να βγει προς τα έξω ότι η Αμανή δεν είναι ο τόπος που θα πας και θα κάνεις ξέφρενες και απρόσωπες διακοπές, όπως στη Μύκονο. Η Αμανή είναι ο τόπος που θα πας και θα επιστρέψεις γιατί τον αγάπησες. Θα σε κάνει να αισθανθείς σαν στο σπίτι σου».

Η πρώτη φάση του υλικού θα παραδοθεί μέχρι τον Μάιο ενώ το συνεργείο θα επιστρέψει το καλοκαίρι προκειμένου να συνεχίσει τα γυρίσματα αποτυπώνοντας και την καλοκαιρινή και εξόχως συναρπαστική όψη της Βορειοδυτικής Χίου.